دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی


 یا حسین
ایام حسینی که میشه آدم یاد بچگی هاش میوفته یاد اون زمان که تو دسته ها هیات ها می رفتی ( سینه  زنجیر ) یادش بخیر چه دورانی بود  اصلا این بچه گی چی هست ؟ که تا آخر عمرت تو ذهنته  و فرگت نمیشه . حالا هم که بزرگ شدی دوست داری به کوچکی بر گردی عجب روزگاری غریبی هست نازنین عجب روزگاری
خدایا به حرمت خون حسین کمکم
برای ابوالفضل العباس (س)
چشمی کنار علقمه دستان سرخ را
در انتظار سبز شدن اشک می دهد
تا آبروی مشک نریزد بروی دشت
تا حرمت درفش نیفتد
!به روی خاک

دریافت مستقیم سریال برنامه ها از گوگل

اگه از عبارت زیر در جستجوی گوگل استفاده کنین بدون مراجعه به سایت خاصی
سریال نامبر برنامه مورد نظرتون رو میگیرین

بجای appname نام برنامه رو بنویسین بعد به زیر لینکهایی که گوگل بعنوان جواب بهتون میده دقت کنین + سریال رو میبینین
 کد  مورد نظر   appname 94FBR

دوست دارم

حریق

             هیچگاه

                                 هیچ حریقی

                                                     هیچ نیستانی را  چنان نسوخت

که چشمان تو

                              هستی من را دریابم

                                                                        که هیچگاه برای مهربانی دیر نیست

دریابم 

                    که چیزی در من

                                               عشق را

                                                                   به تجربه ای دگر

                                                                                                        نشست می خواهد.
( تقدیم به عشق زیبای روزهای بی کسی  در غربت تنهایی) 

سابقه این روز عاشقان یا روز والنتاین به کی برمیگرده ؟ برگرفته از یک سرچ گوگلی

در قرن سوم میلادی که برابرمیشه با اوایل امپراتوری ساسانی در ایران
فرمانروای روم باستان، کلودیوس دوم معتقد بود که سربازی خوب خواهد جنگید که مجرد باشه!
کلودیوس دوم :هیچ سرباز ارتش این امپراتوری حق - - -ازدواج - - - نداره
سربازی که دست به این کار خلاف بزنه بشدت مجازات میشه
همزمان با این شرایط مسیحیان هم تازه داشتند تو امپراتوری روم مخفیانه دینشون رو تبلیغ میکردن
بین این مسیحیان جدید کشیشی بود به نام والنتینوس(والنتاین). والنتاین مخفیانه عقد سربازان رومی رو جاری می کرد. کلودیوس دوم از این جریان باخبر میشه و فوری دستور داد
برید و این والنتاینو بندازینش زندان بعدأ خودم خدمتش می رسم

 والنتاین میفته زندان. و عاشق دختر زندانبان میشه
پیش از اینکه اعدام بشه یک پیامی مینویسه میده به اون دختردر پیام این یک جمله بوده . . .
"والنتاین تو"
از اون وقت به بعد والنتاین مترادف شد با فدائی عشق
چون این قدیس والنتاین عاشقا رو مخفیانه عقد میکرده و در این راه کشته شد، اسمش در تاریخ بعنوان شهید راه عشق باقی ماند

بنابراین یک جشن زوج یابی رومی و شهادت یک قدیس بخاطر اینکه عاشقها رو بهم میرسونده آتش به خرمن روز والنتیاین زده و این روز رو به تدریج در اروپا و آمریکا و در اواخر قرن بیست در خیلی دیگر از کشورهای جهان به عنوان روز ابراز عشق جشن می گیرن

 چرا  ۱۴  فوریه که میشه  ۲۵  بهمن، روز والنتاینه ؟

اواسط ماه فوریه که میشه از  ۱۵  به بعد، یک جشن انتخاب زوج در بین رومی ها بوده که در اون جشن که لوپرکالیا اسمش بوده دخترا و پسرای مجرد رومی با مراسم رقص و بازی های دسته جمعی خجالتشون از هم می ریخت و با هم جور می شدن

 ارقام نشون میده که تقریبا ۸۵٪ هدایای ولنتاین توسط خانمها خریداری میشه . علاوه بر ایالات متحده ٬  در کشورهای کانادا  ٬ مکزیک ٬ انگلستان ٬ فرانسه و استرالیا نیز این روز رو جشن میگیرن
منبع : BBC


نگاهى به پدیده آرایش


 
اى آینه، به من بگو!
«صورت رنگ پریده ام زیر سفیدى این پودر سفیدتر مى شود، براق تر مى شود، از پوست چیزى پیدا نمى ماند وقتى قرمزى ماتیک را روى آن پهن مى کنم. خط لب را بالاتر و پایین تر از لب ها مى کشم، کمى. یک صورتک انگار چسبیده روى پوستم، یک تکه و چسبناک، که نمى گذارد پوستم تکان بخورد...»

«صورت رنگ پریده ام زیر سفیدى این پودر سفیدتر مى شود، براق تر مى شود، از پوست چیزى پیدا نمى ماند وقتى قرمزى ماتیک را روى آن پهن مى کنم. خط لب را بالاتر و پایین تر از لب ها مى کشم، کمى. یک صورتک انگار چسبیده روى پوستم، یک تکه و چسبناک، که نمى گذارد پوستم تکان بخورد...» (۱)
***
رنگ، زیبایى، جذابیت! گزارش شروع شد. رنگ ها زیبا هستند و زیبایى مى آورند؛ حتى وقتى که روى صورت مى نشینند. جذابیت رنگ ها، در محصول نهایى شان است؛ صورتکى که مى سازند؛ زیبا و کاملاً متفاوت با نمونه اصلى!
این واقعیت دنیاى امروز است!؛ هر چه خیابان ها خاکسترى تر مى شوند، تعداد آدم هاى رنگى بیشتر مى شود. فقط کافى است لحظه اى وارد دنیاى این آدم ها شوید؛ «گاه دیدنى» آنقدر زیاد است که پا سست مى کنید براى ماندن!
یک نگاه به گذشته نشان مى دهد که «آراستن» جزو جدایى ناپذیر فطرت انسان هاست. اقوام بدوى و آدم هاى دور از تمدن آمریکاى جنوبى هم خود را با استخوان شکار تزئین مى کردند. حتى بشر در مراحل ابتدایى، از صمغ ها و خاک هاى رنگین براى آرایش خود استفاده مى کرده. تاریخ کشور ما هم از این قاعده مستثنى نیست؛ آرایش کردن از خیلى وقت پیش بین زنان ایرانى مرسوم بوده. «دکتر ویلز» که در زمان ناصرالدین شاه قاجار به ایران سفر کرده در سفرنامه خود مى نویسد: «زنان اعیان و طبقه بالا، اغلب چهره خود را به کمک وسایل آرایش محلى آرایش مى کنند و یک خال درشت مشکى هم وسط ابروان خود مى کشند که در طبقه کم بضاعت گاه این خال تبدیل به پولک رنگى مى شود... میزان آرایش چهره ها به هنگام رفتن به مهمانى یا عروسى ها شدت زیادى پیدا مى کند و حالت افراطى به خود مى گیرد.»
در هر حال زنان ایرانى، گونه ها را با سرخاب سرخ مى کردند و صورت و گردن خود را به کمک پودر سفیداب، سفید. مژه و چشم ها هم به وسیله سرمه به کلى سیاه مى شد. آنها حتى عقیده داشتند که استعمال سرمه چشم را تقویت مى کند و موجب افزایش بینایى مى شود!
براى تیره تر شدن ابروها هم از وسمه اى که از ساعت ها قبل آن را جوشانده بودند، دم کرده و آماده ساخته بودند، استفاده مى کردند.
آرایش کردن یا نکردن؟! نه! مسأله این نیست. مشکل امروز، شاید تنها در از بین رفتن مرزهاى آرایشى است. اگر در گذشته، آرایش به صورت «کم، متوسط و تند» در موقعیت هاى مختلف کاربرد داشت، امروز دیگر مرزى براى آن باقى نمانده. غلظت رنگ در صورت بسیارى از زنان بالا رفته است. یک قرن گذشته و سرخاب و سفیداب جاى خود را به انواع و اقسام لوازم آرایشى داده اند. لوازمى که در ابتداى پیدایش خود، جزو اشیاى لوکس محسوب نمى شدند و فقط نیازى مبرم براى زنان مسن تر و یا افرادى بودند که فیزیک ظاهرى زیبایى نداشتند. پا به دنیاى امروز که بگذارید این لوازم به نیازى ضرورى در بین اغلب زنان و دختران تبدیل مى شوند.
در این میان انگشت اتهام، به سوى «وسایل ارتباط جمعى» است، و «ماهواره و سینما» احتمالاً متهم هاى ردیف اول! آنها دنیاى مد هستند: مد لباس، مو و آرایش! کارشناسان علوم اجتماعى معتقدند: با ایجاد و گسترش ارتباطات بین طبقات مختلف یک جامعه و در نگاهى وسیع تر، بین جوامع مختلف، مخصوصاً از طریق رسانه هاى دیدارى، افراد به عنوان مخاطب با نمونه هایى آشنا مى شوند خارج از فرهنگ و آداب و رسوم و ارزش هاى جامعه خود، نمونه هایى که به دلیل متنوع بودن در اکثر مواقع به الگو تبدیل مى شوند. جامعه شناسان همچنین به انگیزه «مقبول جلوه داده شدن در میان جمع» نیز معتقدند. مقبولیتى که به محبوبیت بیشتر در جمع خانواده، دوستان و محیط کار منجر مى شود.
امروز دیگر استفاده از لوازم آرایشى نه برآورد یک خواسته، بلکه یک احتیاج اقتصادى است که گاهى نیاز به زیبایى از آنجا ریشه مى گیرد! اگرچه همیشه واقعیت گفتنى نیست اما در سربسته ترین حالت تنها مى توان نوشت: این روزها اگر خانمى براى کار به شرکت، مؤسسه و... درخواست بدهد و ظاهر و قیافه خود را فراموش کند، در شرایط برابر به لحاظ تخصصى با دیگران، در اکثر مواقع او در آزمون استخدام آخرین نفر خواهد بود؛ مگر اینکه مهارت یا زمینه استثنایى داشته باشد. البته این تنها یکى از انگیزه هاى قابل نوشتن است!
در هر صورت با از بین رفتن مرزهاى آرایشى، سن آرایش هم به عنوان یک متغیر وابسته پایین تر آمده و دختران جوان، در سنین پایین، دست به آزمودن رژلب، پودر و رژگونه مى زنند. در بیشتر نمونه ها، این پدیده از تیره شدن رابطه با پدر و مادر ریشه مى گیرد. گروهى از این دختران مى خواهند از گروه سنى خود پیشى بگیرند. از رهگذر جادوى لوازم  آرایش، آنها به آرزوى دیرینه خود براى کوتاه کردن دوره کودکى و نوجوانى و به دست آوردن دلخواه ترین خواسته خود - بزرگسالى- دست مى یابند.
«دوران نوجوانى دوران کسب هویت مستقل فردى است. تغییر رفتار دختران نوجوان در این سن، طبیعى است. آنها سعى مى کنند از نظر نوع لباس و آرایش با افرادى که حتى یک سال از آنها کوچکترند، متفاوت باشند. هدف این متفاوت ایجاد فاصله است. آنها دوست دارند که بزرگ شدن خود را به رخ بکشند. پدیده آرایش در سنین پایین بستگى زیادى هم به گروه همسالان فرد دارد. این گروه ها گروه هاى دوستى بچه هاى هم سن هستند. در آنها فرد زمینه کنش متقابلى را کشف مى کند که مى تواند با آن قواعد رفتار را مورد  آموزش و کاوش قرار دهد در نتیجه نوجوان رفتار خود را با رفتار گروه همسالان خود منطبق مى کند.»
این سخنان دکتر حمید نوروزى است. این روان شناس همچنین معتقد است: «کمبود اعتماد به نفس اولین محرک در بین بسیارى از زنان و دختران براى آرایش کردن است.
بیشتر آنها فکر مى کنند که در صورت خود نقص عمده اى دارند، این نقص گاهى آنقدر بزرگ جلوه مى کند که براى رفع آن دست به هر کارى مى زنند. آرایش در اینجا اولین انتخاب است. زیرا به کاهش اضطراب و افسردگى ناشى از تصور داشتن نقص کمک مى کند.»
اما زیبایى هم حادثه مى آفریند! باور نمى کنید؟ سرى به صفحه حوادث روزنامه ها بزنید.
تیتر صفحه حوادث: «کشف باند بین المللى قاچاق لوازم آرایشى غیر مجاز از دوبى به تهران» ! حالا یک بار دیگر به ریمل، خط چشم و رژلبى که خریده اید نگاه کنید:
«بهداشتى؟ مجاز؟» حتماً هستند! البته این جواب جماعت فروشنده است. چه در یک مغازه لوکس و گران در خیابان میرداماد و چه در یک بساط کوچک در یک شنبه بازار ترمینال خاوران، آنها همیشه ادعا دارند که جنس غیر استاندارد تحویل مشترى نمى دهند. تشخیص حقیقت با شما! اما توصیه دکتر فرید ابراهیمى، متخصص پوست و مو، این است، بخوانید: «براى تهیه لوازم آرایشى استاندارد بهتر است که خانم ها حتماً به داروخانه ها یا نمایندگى هاى معتبر لوازم آرایشى - بهداشتى مراجعه کنند. حتماً به تاریخ تولید و انقضاى کالایى که مى خرند توجه داشته باشند و حتى الامکان قبل از تهیه این لوازم، با یک پزشک متخصص مشورت کنند تا با توجه به نوع پوست خود، مواد مناسبى را تهیه کنند.»
هدف افراد سودجو مشخص است: پول درآوردن و احتمالاً سیرکردن شکم! نتیجه اما گفتنى نیست، دیدنى است: یک روز در مطب یکى از متخصصان پوست و مو و یک معطلى چند ساعته؛ نتیجه، دیدن دختران جوانى است که به علت استفاده از لوازم آرایشى ارزان قیمت و مشترک، حالا هزینه هاى چند برابر براى درمان مى پردازند.
شیما دانشجوى تئاتر است. روى صندلى هاى سفیدرنگ مطب نشسته. مى گوید: «براى لایه بردارى پوست آمده ام. دکترم مى گوید این از اثرات استفاده از وسایل گریم است. خوب به صورت هر کسى مى زنند!»
آزاده هم دختر جوان دیگرى است که به خاطر عفونت چشم به پزشک مراجعه کرده. تشخیص پزشک: «استفاده از رنگ هاى غیرمجاز در ریملى که آزاده به مدت یک ماه از آن استفاده مى کرده» !
در همین راستا خبرها حاکى از فعالیت بخشى از وزارت بهداشت در زمینه نظارت بر تولید و پخش لوازم آرایشى - بهداشتى در ایران است. حتى در زمینه لوازم  آرایشى خارجى هم شرکت هاى وارد کننده، به شرطى مى توانند جنس هایشان را وارد کنند که مجوزهاى لازم را داشته باشند. براى کسب این مجوزها، شرکت هاى وارد کننده باید دقیقاً جزئیات اقلام وارد شده را از شرکت سازنده براى وزارت بهداشت بگیرند و یا وارداتشان در آزمایشگاه هاى وزارت بهداشت تجزیه و آنالیز شود.
با اینکه آرایش با اصول صحیح قرار است به جوان تر و شاداب تر ماندن پوست کمک کند، اما فرهنگ نا به جاى استفاده از لوازم آرایشى به صورت مشترک و گروهى، پیامدى متفاوت دارد.
یاد گرفتن اینکه لوازم  آرایش هم جزو وسایل شخصى به شمار مى روند کار سختى نیست، اما در جمع هاى دوستانه این نکته اغلب فراموش مى شود.
در هر حال حکایت آدم هایى که هر روز صبح، بعد از شستن دست و صورت، از آینه مى پرسند: «اى آینه! به من بگو! چه کسى از همه قشنگ تر است؟!» انتهایى ندارد. اینکه چرا آرایش مى کنید، پرسیدن ندارد! به هر دلیلى که هست، حداقل از لوازم آرایشى معتبر استفاده کنید.
نه! نمى توانم چشم هایم را باز کنم. سرم را بالا بیاورم و زل بزنم توى آینه! تصاویر تند و تند از ذهنم مى گذرند... تصاویر مهمانى هفته پیش و کرم پودر دوستم که دست به دست مى گشت!
نیم خیز مى نشینم جلوى آینه... آهسته پلک ها را باز مى کنم. حالا این من هستم! و نه دوستم یا هیچ کس دیگر... این من هستم با همان لکه هاى قهوه اى رنگى که چند هفته پیش روى صورت دوستم دیده بودم... درست زیرگونه ها... نزدیک بینى. حالا شبیه هم هستیم: انگار هر دو یک صورتک زده باشیم!
پانوشت: ۱: سناپور، حسین. نیمه غایب. نشر چشمه. ۱۳۷۸

تاثیر طراحی سایت بر روی رتبه آن در موتور جستجو

طراحی خوب یک سایت علاوه بر اینکه می‌تواند باعث جذب بازدیدکنندگان زیادی شود می‌تواند باعث افزایش رتبه سایت در موتور جستجو شود و تعداد بازدیدکنندگان را از طریق موتور جستجو نیز افزایش دهد.

موتورهای جستجو به دنبال محتوا هستند، اگر شما در سایتتان تعداد کمی صفحه وب دارید و رقیب شما تعداد زیادی دارد، به احتمال بسیار زیاد سایت شما رتبه کمتری از سایت رقیب خواهد داشت.

در بسیاری از موارد امکانپذیر نیست که شما صفحات زیادی را در مورد کسب و کار خودتان در سایت منتشر کنید در این مورد شما باید به ارایه محتوای رایگان در سایتتان فکر کنید.

با اضافه کردن محتوای رایگان علاوه بر اینکه مورد علاقه موتورهای جستجو قرار می‌گیرید، باعث رضایتمندی بازدیدکنندگان شده و باعث مراجعه مجدد به سایت شما می‌شود.

سایت‌هایی که از اجزای گرافیکی به مقدار زیاد استفاده می‌کنند علاوه بر اینکه زمان مورد نیاز برای دیدن سایت را افزایش می‌دهد از نظر نشر موتورهای جستجو هم دچار مشکل می‌شوند.

موتورهای جستجو نمی‌توانند محتوای عکس‌ها را ایندکس کنند هرچند گوگل این امکان را اضافه کرده اما این مورد در بیشتر موتورهای جستجو امکان پذیر نیست.

اگر محتوای سایت شما از روی یک بانک اطلاعاتی بزرگ ساخته شود احتمالا دیده شده که بخش‌هایی از سایت شما در موتورهای جستجو ثبت نشده و قابل جستجو نیستند که باید به نوعی موتورهای جستجو را مجاب کرد که این صفحات را ثبت کنند.

یک راه استفاده از لینک صفحات مورد نظر در صفحات ثابت است البته محتوای اطلاعات به احتمال زیاد قابل جستجو نیستند. اگر می‌خواهید محتوای اطلاعات را هم جستجو کنید راه‌حل آن منتظر کردن دوره‌ای اطلاعاتی است که تغییر نمی‌کنند این اطلاعات را در صفحات ثابت منتشر کنید.

نمونه این نوع صفحات، صفحات وبلاگی هستند که اطلاعات اصلی در یک بانک اطلاعاتی است و در دوره‌های زمانی خاص در سایت ثبت می‌شوند.

برای تولید سایت خود از برنامه‌هایی مانند ‪ MSWORD‬استفاده نباید کرد صفحات تولید شده در این برنامه بیشتر شامل اطلاعات مربوط به بنگ و فونت و قالب صفحات است در این حالت روبات موتور جستجو به جای اینکه به اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشد، در درجه اول اطلاعات نمایشی سایت و بعد از آن اطلاعات اصلی را می‌گیرد.

این امر می‌تواند در نحوه گردآوری اطلاعات سایت برای ثبت در موتور جستجو اختلال ایجاد کند یک راه استفاده از برنامه‌هایی چون ‪DREAM WEAVER‬ است این برنامه اطلاعات مربوط به نوع نمایش اطلاعات را در یک فایل ‪CSS‬ ذخیره کرده و در ابتدای صفحه سایت شما آن را مورد استفاده قرار می‌دهد.

به این ترتیب در صورت لزوم و در زمان نمایش این فایل خوانده می‌شود و روبات موتور جستجو مشکلی پیدا نمی‌کند.

علاوه بر این استفاده از ‪ HTML‬نادرست در صفحه سایت می‌تواند باعث بروز مشکل در روبات موتور جستجو شود هرچند که در نمایش سایت شما توسط مرورگرهای مختلف ایجاد اشکال نکند.

سعی شود اصلا در فریم در طراحی سایت خودتان استفاده نکنید.حتی اگر مشتری شما از شما خواست سعی کنید او را در این زمینه توجیه کنید تعدادی از مرورگرهای اینترنتی فریم را پشتیبانی نمی‌کنند بنابراین سایت شما توسط این مرورگرها دیده نمی‌شوند و ذخیره کردن آرس سایتی که با فریم طراحی شده بسیار مشکل است.

علاوه بر اینکه سایت‌هایی که تاریخ بروزرسانی آنها مربوط به چند سال پیش است از نشر بازدیدکننده اعتبار چندانی ندارد، موتورهای جستجو هم به این نکته حساس بوده و اینگونه صفحات را با کمترین رتبه در نظر می‌گیرد.

سایت‌هایی که مرتبا بروز می‌شوند و صفحاتی که دوره بروز رسانی آنها کوتاه است در کسب رتبه بهتر موتورهای جستجو موفق تر هستند.

آگاهی از مواردی که در بالا ذکر شد برای تمامی طراحان سایت و مدیران آنها الزامی است و اگر شما سایتی طراحی کنید که موارد ذکر شده در آن رعایت نشده باشند در حقیقت برای دارنده سایت مشکل ایجاد کرده اید.

بیشتر بازدیدکننده‌های یک سایت خوب از طریق موتورهای جستجو سایت مورد نظر خود را نمی‌یابند و علاوه بر این بازدیدکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو به سایتی مراجعه می‌کنند به احتمال بسیار زیاد از مشتریان واقعی سایت هستند

شماره ‪ ۱۹‬جامعه اطلاعاتی علمی ایرنا   ‪۱۴۱۸ ۲۸۱۰

یک دوست لهستانی

بعد یک ساله و اندی یکی از دوست های لهستانی که ایران باهاش آشنا شده بودم را پیدا کردم

 hpim41469ei.jpg

عبور از فیلتر

با سلام امروز یه لینک پیدا کردم برای عبور از فیلتر که مخصوص اورکات که سرعتشو بالا میبره اینجا کلیک کنید 

طبق در خواست دوستمون احسان شرمنده که دیر شد خط نداشتم این دو آی پی + لینک بالا شاید بتونه کارتو راه بندازه

۸۸۸۸   <<<<<      ۲۱۶.۱۲۶.۲۰۴.۲۱ 
۸۰۸۰   <<<<<     ۱۹۲.۱۱۵.۱۰۶.۲۳۶

 و سهیل جان ممنون که به کلبه ما سر میزنی

تقدیم به او

تقدیم به او که عشق را به من  نشان داد

قهر روزگار

فقط همین :

 قهر بودن خیلی سخته و مهم تر این اینکه کاش آدم ها همه چیزو متوجه بودن و براشون....   

آسمون دلم گرفته یه کم کمتر گله کن

به علت مشکلات زندگانی دو سه روزی نمی نویسم . حال و حوصله ندارم واسه اینکه همش جلو راه آدم سنگ میندازن یا چوق لا چرخ آدم میزارن یا اینکه از پشت هلت میدن تا با سر بخوری زمین . ما که یه عمره دهدن سرویسیم اشکال نداره این روز ها روش بلاخر...

  خدایا رحمی به این دل تنها کن

 

خدایا به من گلویی عطا کن که هیچ بغضی نتونه راهشو ببنده و هیچ فریادی توش خفه نشه............

 

به من چشمی عطا کن که فقط زیباییها رو ببینه........

 

به من فکری عطا کن که از پلیدیها به دور باشه..........

 

به من دستی عطا کن بخشایشگر.........

 

به من پایی عطا کن که  بتونه استوار قدم برداره و هیچوقت نلغزه....... 


به قول شهروز 

دلم گرفته آسمون 
                            از خودتم خسته ترم  
                                                                توروزگار بی کسی یه عمره که در به درم

       حتی صدای نفسم میگه توی قفسم
                                                                 من واسه آتیش زدنت یه کوله بار شب بسم


    منو به بازی میگیرن عقربه های ساعتم
                                                                  برگ تحقیر رو میکنه لحظه به لحظه لعنتم

                                                            آهای زمین یه لحظه تو نفس نزن نچرخ تا  آروم بگیره یه ادم شکسته پر