دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

چرا سایت ما در موتورهای جستجو ثبت نمی شود؟


چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری کنیم؟
اگر متوجه شده اید که هرکاری میکنیدنمی توانید سایت خودتان را در موتورهای جستحو ثبت کنید، این مطلب را حتما بخوانید. بهترین روش برای برای جلوگیری از بروز این مشکل، عدم استفاده از روشهای سوال برانگیز برای موتورهای جستجو است. البته اگر متوجه شدید که با استفاده از روشهائی که در ادامه این مبحث ارائه شده ، بازهم سایت شما در لیست سیاه نیست، بدانید که در حال حاضر بدلیل استفاده از این روشها رتبه سایت شما پائین آمده و در آینده نه چندان دور سایت شما در این لیست قرار خواهد گرفت. در ادامه این مبحث از سایتهائی که نام آنها در لیست سیاه قرار میگیرد با عنوان سایتهای بلوکه شده نام می بریم. بلوکه شدن یک سایت می تواند از طریق بلوکه شدن نام دامنه سایت شما یا آی پی آدرس سایت شما باشد. اما اینکه از چه کارهائی باید اجتناب کنیم تا سایت ما در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار نگیرد و بلوکه نشود

سایت دوقلو سایتهای دوقلو به سایتهائی گفته می شوند که محتوای یکسانی دارند اما آدرس دسترسی به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتوای یکسان یکی از روشهائی است که تعدادی از سایتها یا مشاوران سایتها برای بالا بردن رتبه سایت (Page Ranking) استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند باعث بلوکه شدن کل سایت شما بشود

مخفی سازی تعدادی از سایتها با استفاده از صفحاتی که برای موتورهای جستجو بهینه شده اند ولی محتوای چندانی برای کاربران سایت ندارند، بعنوان صفحات ورودی استفاده می کنند. این صفحات برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می شوند در حالیکه صفحات اصلی سایت برای بازدیدکنندگان متفاوت هستند. این صفحات بطور خودکار توسط موتورهای جستجو در سایت تشخیص داده شده و در کوتاه مدت باعث کاهش رتبه سایت و در بلند مدت باعث بلوکه شدن سایت خواهد شد

 متون غیر قابل مشاهده استفاده از متون قیر قابل مشاهده هم یکی از روشهای نادرست برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این روش متونی را که از نظر محتوائی نباید در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمینه در صفحه سایت قرار می دهند. این متون عموما به گونه ای هستند که بصورت عادی می توانند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شوند. اما بدلیل اینکه روش ارائه ( غیر قابل مشاهده بودن) روش غیر قابل قبول موتورهای جستحو است، توسط روباتهای موتور جستجو تشخیص داده شده و باعث کاهش رتبه و در نهایت بلوکه شدن سایت می شود
 
اقدام به ثبت سایت به مقدار زیاد اقدام به ثبت یک سایت یک صفحه ای از سایت با تکرار زیاد هم می تواند دلیلی بر بلوکه شدن سایت باشد. در 24 ساعت نباید به دفعات زیادی اقدام به ثبت یک سایت کرد. بعضی از موتورهای جستجو زمان 30 روز را برای فاصله بین دفعات ثبت سایت در نظر می گیرند. بنابراین برای سایتهائی که این قانون را نقض می کنند، مشکلاتی در این موتور جستجو پیش می آید. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت سایت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانین آنرا مطالعه کنید تا با این مشکل مواجه نشوید

 استفاده از کلمه های کلیدی نامربوط استفاده از کلمه های کلید نامربوط به محوای سایت نیز می تواند دلیلی بر پائین بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. استفاده از محتوای صفحه وب بعنوان کلمات کلیدی می تواند باعث بلوکه شدن سایت شود. منطقی ترین روش این است که تعدادی کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه در بخش کلمات کلیدی قرار گیرد

 اقدام به ثبت سایت بصورت خودکار تعدادی از سایتهای اینترنتی پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی از موتورهای جستجو را می دهند، استفاده از این روش هم می تواند تاثیر منفی در رتبه سایت شما داشته باشد. در صورت تداوم این عمل می توان انتظار بلوکه شدن کل سایت در موتور جستجو را هم داشت. البته این مسئله بیشتر در مورد موتورهای جستجوی مادر صدق می کند
 
صفحات ورودی منظور صفحاتی هستند که محتوای زیادی برا بازدیدکنندگان شما ندارند اما برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. این صفحات به گونه ای طراحی شده اند که بصورت خودکار یا دستی بازدیدکنندگان را به صفحات بعدی در سایت راهنمائی می کنند. استفاده از این صفحات را می توان با تکنیکهایی از دید بازدیدکنندگان پنهان کرد اما از دید موتورهای جستجو و روباتهای آن پنهان نمانده و برای کل سایت ایجاد مشکل می کند

 استفاده از وب سایتهای رایگان استفاده از وب سایتهای رایگان می تواند دلیل بر کم بودن رتیه یک سایت علیرغم استفاده از تمام تکنیکهای بهینه سازی باشد. زماینهائی که سایتهای رایگان در دسترس نیستند، بدلیل اینکه مثلا پهنای باند در نظر گرفته شده برای ماه مصرف شده است، باعث کاهش رتبه سایت می شود. البته
این اتفاق می تواند بر روی سرویسهای ارزان هم رخ بدهد. اگر در زمانی که روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند، سایت شما در دسترس نباشد ، تاثیر زیادی در کاهش رتبه سایت شما خواهد داشت. به همین دلیل استفاده از سرویسهای ارزان یا رایگان را برای سایتهای حرفه ای ، مقرون به صرفه نیست

 مشکل آدرس اینترنتی اگر از همه روشهای گفته در طراحی سایت خود اجتناب کردید و بازهم مشاهده کردید که سایت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهای جستجو وجود ندارد، احتمالا مشکل از سرویس هاستینگ شماست. گاهی اتفاق می افتد که یک موتور جستجو یک آدرس آی پی را بلوکه می کند. در این حالت کلیه سایتهائی که از آن آی پی استفاده می کنند هم دچار مشکل می شوند. این اتفاق بیشتر برای هاستینگهائی می افتد که با استفاده از برنامه های خودکار سایتهای خود را در موتورهای جستجو و با روشهای غیر مجاز ثبت می کنند

منبع: دانستنیهای کامپیوتر ،الکترونیک و مخابرات

فیلترینگ آبادان هکرز

دیروز متوجه شدم سایت یکی از دوستان ( تیم امنیتی آبادان هکرز )  فیلتر شده .که سایت خوب و مفیدی در زمینه معرفی نرم افزار های هک ، آنتی ویروس های روز ، پروکسی روزانه و آموزش های مختلف در زمینه هک و شبکه هست
که گویا به خاطر بخش پروکسی روزانه سایت فیلترشده است که خود من از پروکسی روزانه بسیار استفاده میکردم جای تشکر داره

وحالا نکته برای دوستانی که سایتشون اشتباهی فیلتر میشه اینجا کلیک کنید

ترانه گوگل

اگر می خواهید به ترانه گوگل ! گوش دهید به اینجا بروید
این ترانه اینطور شروع می شود


When it's late at night
And you've an essay due
And you don't know what to write
I'll tell you what to do
Before sunrise
Find something to plagiarise

on Google
Talkin' 'bout Google

Blogrolling

این آموزش برای بسیاری از بلاگر ها هست که با کار کردن در سیتم بلاگ رونیگ مشکل دارند . البته آموزش کامل این سیستم در دست ساخت هست

بعد از رفتن به سایت Blogrolling و گذروندن مراحل عضویت (از این صفحه میتونید وارد بشید Create Account) که فکر میکنم همه بلد باشن .بعد از Login کردن مراحل زیر رو انجام بدید

1.بعد از اولین لاگین این صفحه میاد روی Click Here کلیک کنید

To create a new BlogRoll click here

2.یه صفحه میاد که 2 تا فیلد داره.در قسمت  Roll name یه اسم برای دسته لینکاتون بزارید که چون Upgrade نکردید فرقی نمیکنه و تو قسمت URL هم آدرس وبلاگتونو بنویسید و روی Create a new blogroll کلیک کنید

Roll name:
URL:

بعد یه همچین جدولی میاد

3.اول باید کد بلاگرولینگ رو تو وبلاگتون بزارید واسه همین برید به قسمت Get Code این صفحه چند تا کد داره که فقط به قسمت اول یعنی Javascript کار دارید
که مثلا این شکلیه

حالا اینو کجای وبلاگ کپی کنید. اگر میخواین درست زیر لینکهای قبلیتون تو قسمت پیوندها باشه توی ویرایش قالب دنبال بگردید و کد رو بعد از اون بزارید

4.اضافه کردن لینک:روی Add Links کلیک کنید

Title:عنوان لینک که تو وبلاگ نشون داده میشه

URL:آدرس لینک

Description:یه توضیح کوتاه راجع به لینک

BASIC OPTIONS
Title 
URL
Description
Target
Set as default target
Priority
Show advanced options

Return to
 members home
 add another link

Target:این قسمت برای اینه که مشخص کنید لینک تو چه صفحه ای باز بشه.اگر میخواین لینک توی یه صفحه جدید باز بشه تو این قسمت بنویسید _blank

Priority:اینجا برای لینکتون اولویت تعیین میکنید که لینکها بر اساس همین شماره قرار میگیرن (البته میشه تغییرش داد)


members home:اگر این گزینه رو انتخاب کنید بعد از اضافه کردن لینک به صفحه اصلی برمیگردین

add another link:و این گزینه موقعی به درد بخوره که بخواین چند تا لینک اضافه کنید

Web Accessibility Initiative ؟

Web Accessibility Initiative

به طور کل Accessibility به یک یا چند ویژگی تو یه نرم‌افزار یا سخت‌افزار گفته می‌شه که کار کردن با اونو برای کسایی که نقص‌عضو دارن یا از نابینایی و ناشنوایی و این جور چیزا رنج می‌برن٬ آسون می‌کنه

Web Accessibility Initiative به اختصار WAI گفته می‌شه به راهکارهایی می‌گن که بوسیله‌ی دبلیوسه سی و با هدف آسون شدن دستیابی به صفحات وب واسه کسایی که دارای نقص عضو هستن٬ ارائه شده (سال ۱۹۹۹)

اما در این بین چیز دیگه‌ای وجود داره به نام Web Content Accessibility Guidelines یا WCAG که توضیح می‌ده چطوری محتوای یه وب‌سایت رو برای این افراد دسترسی‌پذیر کنیم.

وب‌سایتی که از این راهکارها استفاده می‌کنه رو می‌تونین وب‌سایتی در نظر بگیرین که برای رفتن به صفحات یا بخش‌های مختلفش از کلیدهای میانبر (shortcut keys) استفاده می‌کنه که البته به اونا کلیدهای دسترسی یا Accesskeys می‌گن. اصطلاحا به این کار می‌گن ناوش مبتنی بر کیبورد (keyboard-based navigation). البته موارد دیگه‌ای هم هست مثل کنترل نمایش تصاویر و
اطلاعات بیشتر از زبون خود W3C


- بخش اختصاصی مربوط به WAI
- یک اسلاید ۲۶ صفحه‌ای در رابطه با WAI
- منابع WAI
- WAI-QuickTips
- آشنایی با Accesskeys
- Accesskeysهایی که Opera 7.0 پشتیبانی می‌کنه
- بقیه چیزا درباره‌ی WAI از زبان گوگل
- مروری کلی بر WCAG
- راهنمای WCAG
- Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0 Working Draft Documents
- راهنمای WCAG 2.0
- تکنیک‌های کلی برای WCAG 2.0
- تکنیک‌های HTML مرتبط با WCAG 2.0
- تکنیک‌های CSS مرتبط با WCAG 2.0
- تکنیک‌های Client-side Scripting برای WCAG 2.0

منبع :  www.w3.org

مزایای به کارگیری استانداردهای وب


گلچینی از تجربه های قبلی

¤ دسترس پذیری ¤
با تـوجه به این که استانداردهای وب از دسترس پذیری حمایت می‌کنند و بر آورده شدن آن را اجباری می‌دانند پس وب‌سایتی که با این استـانداردها سازگار باشد یک گام به دسترس‌پذیر بودن نزدیک‌تر است. وقتی وب‌سایت شما دارای این ویژگی باشد باشد میلیون‌ها نفر که ناتوانی‌های شنوایی٬ بینایی٬ جسمی و ... دارند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این به معنای افزایش بینندگان وب‌سایت شماست که امری بسیار مهم است.

¤ Device Independence ¤
Device Independence یکی از مهمترین مواردی است که W3C آن را با جدیت دنبال نموده و در همه‌ی استانداردهای خود لحاظ کرده است. امروزه کاربران با مرورگرها یا تجهیزات مختلفی به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند. رایانه‌های شخصی٬ تلفن‌های همراه٬ رایانه‌های جیبی و تجهیزات و رسانه‌های دیگری که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. با بکارگیری استانداردهای وب (مثل CSS) می‌توانید مطمئن باشید که هر کاربری با هر مروگر یا وسیله‌ای می‌تواند بدون هیچ مشکلی وب‌سایت شما را مرور کند.

¤ کاهش پهنای باند مصرفی و افزایش سرعت بارگیری ¤
پژوهش‌ها نشان می‌دهد استفاده از متدهای طراحی مدرن و منطبق با استانداردهای وب می‌تواند حجم صفحات را بین ۲۵ تـا ۵۰ درصد کاهش دهد. کاهش حجم صفحات وب یعنی:
کاهش پهنای باند + افزایش سرعت بارگیری صفحات => هزینه کمتر و افزایش رضایت کاربران.

¤ سادگی در نگهداری ¤
تفکیکی که استانداردهای وب بین ساختار (structure) و نمایش (presentation) قائلند موجب می‌شود که هرگونه تغییرات با ویرایش شیوه‌نامه(ها) (stylesheet) امکان پذیر باشد این در حالیست که بدون رعایت این استانداردها مجبورید برای اعمال هر گونه تغییرات٬ همه‌ی صفحات را مورد ویرایش قرار دهید یا خود را با کدهای پیچیده درگیر سازید.

¤ تجربه‌ای بهتر برای کاربران ¤
کدهای غیر استاندارد می‌تواند برای کاربرانی که از پلتفرم‌ها یا تجهیزات غیر معمولی استفاده می‌کنند مشکلاتی را ایجاد کند و حتی مانع از دسترسی (یـا خواندن) محتوای صفحات شما شود. اگر وب‌سایت شما با استانداردها مطابقت داشته باشد آنگاه محتوای آن برای تمامی کاربران در دسترس خواهد بود.

¤ سازگاری فوق‌العاده ¤
سایت یا applicationی که مطابق با استانداردهای وب باشد با سایر applicationها سازگاری دارد. این در حالیست که برای applicationهایی نامطابق با استانداردها یا آنهایی که با زبان‌های اختصاصی نوشته شده‌اند می‌بایست زمان و هزینه‌ی زیادی جهت پیدا کردن applicationهای سازگار صرف نمود

Layoutهای آماده!

 
یک سری Layoutهایی هست یک بیاید قروتش بدین و بگیرینشون. البته جا داره بگم که این Layout های آماده در ساخت صفحات کار شما رو سریع‌تر می‌کنه به این معنی که کمتر درگیر structure و Layout می‌شین و بیشتر به presentation می‌پردازین.

دعای مرتبط:

پروردگارا! هر چه زودتر سی ای ای سه را بر ملت همیشه‌ پشت صحنه‌ی طراحان مشرف بدار، باشد که تو به وسیله‌ی او ما را آدم و رستگار گردانی!


# # #
# # #

طراح سایت کیست


از قدیم ندیم ها میگفتن هر کی از ننش قهر میکنه میره خواننده میشه . حالا ورق برگشته هر کی اینترنت یاد میگیره دو روزه وبلاگ میزنه بعد هم با فرانت پیج یه قالب کپ میزنه بعد هم می نویسه طراحی سایت آدم نمی دونه چی بگه طراحی سایت اصول و قواعد داره

حالا یک سوال مهم برایتان پیش می آید : چه کسی وب سایت من را طراحی کند ؟

مثال : خیلی ها هستند که گیتار یا ارگ مینوازند و با کمی وقت و پیدا کردن یک شعر خوب میتونند روی اون یه آهنگ بذارند و بخونند . اما آیا اونا آهنگساز هستند ؟!


طراحی وب نیز بهمین صورت است . گرچه برنامه های بسیاری هستند که کار طراحی صفحات وب را ساده کرده اند . اما هر کسی که یک صفحه وب ساخت که طراح وب نمیشه ! ساخت یک وب سایت تاثیر گذار و قدرتمند نیازمند تجربه و درک مسائل گوناگونی است که در بالا بردن کیفیت سایت شما تاثیر دارند . از جمله

v      بهینه سازی گرافیک های سایت

v      طراحی براساس اصول maketing

v      طراحی بر پایه قوانین موتور های جستجو

v      طراحی برای تمام browser ها و سیستم عامل ها

v      بالا بردن سرعت لود شدن سایت

v      روان شناسی جذب مشتری در سایت

v      ...


نکات مهم دیگر در طراحی سایت شما دخیلاند که مستقیم به خود طراح بر میگردد

  • آیا طراح وب شغل شما را و علت طراحی این سایت را برای شما می داند؟
  •  آیا سایت های همکاران خود را دیده اید ؟ آیا طراح سایت شما میتواند ایده های قدرتمندی برای پیشرفت سایت شما نسبت به رقبای شما ارائه دهد که آنها تا کنون انجام نداده باشند ؟
  •  آیا او میتواند براحتی منظور شما را در طول طراحی سایت متوجه شود و با شما ارتباط ذهنی یکسانی برقرار کند ؟
  • آیا کار های قبلی او را دیده اید ؟ آیا تمام سایت ها شبیه هم هستند ؟ یا هر گدام طرحی جداگانه دارند ؟
  • آیا او هر سایت را جداگانه طراحی میکند ؟ یا شما باید سایت خود را از یکی از قالب های پیش ساخته اش انتخاب کنید ؟
    ولی انتخاب یک طراح همیشه با شما هست

چرا شما به یک سایت نیاز دارید

 

زاویه اول: شما برای خریدن مثلا یک کتاب تخصصی درباره فیزیک به چند جا سر میزنید ؟ چقدر برای رفتن به کتاب فروشی ها هزینه می کنید ؟ چقدر از وقت شما در ترافیک و گشت و گذار در پشت ویترین ها هدر می رود ؟ چقدر خسته میشوید ؟ چقدر CO2 تنفس می کنید ؟ و . . .


حال فرض کنید بخواهید آخرین نسخه برنامه
winamp را داشته باشید . در عرض 2 دقیقه کار انجام شده است . اتصال به اینترنت ، جستجو در وب و سپس دانلود برنامه مربوطه . خوب کدام راه بهتر است ؟

زاویه دوم : شما یک نویسنده هستید. من کتاب قبلی شما را خریده ام و خوشم اومده . حالا شما کتاب دوم خود را نوشته اید . چطور من را مطلع می کنید ؟  تبلیغات. اما امروزه تبلیغات در رسانه های عمومی بسیار هزینه بالایی را می طلبد و برای شما که یک نویسنده هستید صرف نمی کند . پس چه می کنید

زاویه سوم : توی این دنیایی که هزاران هزار محصول متنوع و جدید هر روز به بازار میاد و از هر جنس حداقل 1000 مدل داره تولید میشه ، اسم شما هم باید جایی در این بازار ثبت شده باشه .شاید یه نفر دقیقا دنبال محصول شماست . توی یه منبع اطلاعاتی بزرگ که همه شرکت ها و صنایع در کنار هم ثبت میشوند . یه منبعی که همه بهش مراجعه می کنند . مثل کتاب اول . مثل 118 . مثل کتاب زرد  وووو

 

افتتاح یک سایت چه مزایایی دارد ؟

       1-  شما علاوه بر تلفن و آدرس پستی یک راه ارتباطی دیگر نیز با مشتریان خود دارید : ایمیل
2-     
نمایشگاه محصولات شما همیشه برپاست با کمترین هزینه . بدون اینکه قبض آب و برق و مالیات و ... داشته باشه

3-     
وقتی کسی در اینترنت مثلا بدنبال کتاب فیزیکی می گردد که شما آن را نوشته اید یا ناشر آن هستید در جستجوگری مثل گوگل خیلی راحت شما را پیدا می کند

4-     
مشتری برای دفعات بعدی خیلی بیشتر به فروشگاه آنلاین شما مراجعه میکند ، چون فاصله مشتری تا آنجا فقط یک کلیک است و هزینه ای هم ندارد

5-     
هزینه تبلیغات محصولات در اینترنت بسیار کمتر از رسانه های دیگر مانند تلویزیون و رایدو است . پس می توانید سایت خود را با هزینه ای بسیار جزئی در سایت های همکار تبلیغ کنید

        6-   اظهار نظر در محیط شبکه برای همه آسان تر از گفتگوی تلفنی یا نوشتن نامه است . پس خیلی بیشتر با مشتریان خود در تماس خواهید بود

        7- شتریانی که نمی توانند بصورت حضوری از شرکت یا فروشگاه شما بازدید کنند ، حال میتوانند حداقل محصولات شما را در سایتتان ببینند . این مشتری ممکن است حتی در جزایر قناری باشد

        8-  اگر محصولی تولید می کنید که طیف وسیعی از نسل جوان از آن استفاده می کنند ، مثلا یک کتاب یا نرم افزار ، کم کم وبلاگ ها و سایت هایی درباره محصول شما مطلب می نویسند و باعث معروف تر شدن آن میشوند . بدون اینکه حتی روح شما هم خبر داشته باشد .

         9-  برای اینکه در مقابل همکارانتان در محدوده کاری کم نیاورید ایجاد یک سایت از نون شب هم واجب تره

       10- تجارت الکترونیک در جهان یک چیز کاملا ساده و جا افتاده است . اما در ایران بعلل گوناگون ( از جمله نبودن کارت های اعتباری ) این مورد هنوز برای مردم ما امری نا آشناست . اما تا دو سال آینده اوضاع عوض خواهد شد . اما اگر آن روز بخواهید تازه شروع کنید ، دیگر به پای کسانی که امروز شروع کرده اند نمی رسید . پس همین امروز برای برپایی سایت خود اقدام کنید

بهترین رنگ را برای سایت

آیا شما بهترین رنگ را برای وب سایت خود بکار گرفته اید ؟ هنگام انتخاب رنگ در زمان طراحی باید به نکات زیر توجه کنید 

1-      اثر روان شناسی رنگ

2-      قابلیت خواندن متون صفحات سایت

3-      رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند ، گرافیک ها ، لینک ها و متون

لیست زیر مشخصه هایی از رنگ ها را که هنگام طراحی باید مدنظر داشته باشید بیان میکند

1-      رنگ ها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول دیدن میگذارند

2-      اثر رنگ میتواند بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند

3-      رنگ ها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمیکنند ، بلکه اثر خود را کاملا در رفتار ما نشان میدهند

4-      اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف گوناگون است

5-      هر رنگ به تنهایی یک پیام مخصوص به چشم بیننده میفرستد

در فرهنگ آمریکا رنگ های زیر به احساسات یا مشخصه های زیر مربوطند

  • سفید : اشاره دارد به صداقت ، پاکیزگی ، صمیمیت ، ملایمت و معاصر بود ن چیزی . سفید بهترین رنگ برای بک گراند های وب است . در تجارت سفید  رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است ( خود از این رنگ بیشترین استفاده را میکنم )
  • سیاه : اشاره دارد به ظرافت ، قدرت ، دلیری ، شهامت ، فریبندگی ، شیطان ، مهارت و باستان . مشکی برای رنگ متن روی یک پس زمینه روشن ایده آل است. این رنگ بعنوان رنگ پس زمینه چشم را خسته میکند
  • قرمز : توانایی ، سکس ، هیجان ، احساسات شدید ، سرعت ، خطر و تهاجم . این رنگ از بیننده توجه به خود را طلب میکند . در تجارت بمعنی وام و بدهی است . این رنگ شدید ترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع میکند
  • آبی : امنیت ، اعتماد ، مسئولیت پذیری ، سرما ، ایمان ، وفاداری ، وابستگی وجاه و جلال . آبی دومین رنگ عوام پسند است  . در تجارت بمعنای ضمانت مالی است البته آبی روشن در اینجا مد نظر هست
  • سبز : تندرستی ، فراوانی ، حاصلخیزی ، آزادی ، شفا و بهبودی ، طبیعت پیشرفت ، حسادت و خونسردی . در تجارت بیانگر مقام و ثروت است. این رنگ در چشم ها راحت تر از همه دیده میشود ولی کمتر استفاده میشه
  • قهوه ای : تاثیر گذاری ، متانت ، توانگری مالی و کمک کننده  بودن . قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است
  • خاکستری : صمیمیت زیاد ، اعتبار و نفوذ و عملی بودن . در تجارت بمعنای سنت گرایی است
  • صورتی : ملایمت ، شیرینی ، ظرافت و زنانگی ، خوب بودن ، بی گناهی و پرورش کودک
  • بنفش : وقار ، معنویت ، شاهانه بودن ، عیش و نعمت ، دارایی ، اعتبار و نفوذ ، سوگواری و مهارت . در تجارت بزرگ نشان دادن است . بنفش طرفداری از سبک های هنرمندانه است
  • نارنجی : سرزندگی و شوخی ، لذت و خوشگذرانی ، تعادل گرمایی ، تشویق کردن ، چالاکی و نیرو ، تحمل و بلند همتی
  • زرد : نور خورشید ، گرمی ، خوشی ، نامردی ، ترسویی و حسادت . در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه است و برای تاکید نیز خوب است . زرد باعث افزایش تمرکز شده ، سوخت و ساز را زیاد میکند و سخت ترین رنگ برای چشم هاست
  • طلایی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است 
  • نقره ای : سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ است

مهمترین عامل در طراحی سایت استفاده از رنگ و جدول بندی متناسب با مطالب سایت هست

مرخصی

این جانب برگشته بیدم . مسافرت شد دوازده روز چیز باحالی توش نبود جز گرفتاری های روز مره . فقط با یکی از دوستان گشت و گذاری تو زاینده رود داشیتم و حوالی مجتمع پارک حال و حوصله نوشتن کامل آن را ندارم . چون حالا بد جوری سرما خوردم .

مرخصی

هفت روز دیگه بر میگردم . البته سفر نامه هم مینوسم و متاسفانه عکس های هوایی آبادان را هم نرسیدم آپلود کنم ولی برگشتم حتما روبه راه میکنم و برای فروشگاه کوچیکمون هم دو یا سه تا سی دی توپ دارم مجموعه ای از بهترین پلاگین های فتوشاپ و ای بوک های خواندنی