دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

سه دستی دامین‌هاتون رو بچسبید!!

اخیرا این ICANN که اختیار دامین‌ها دستشه، یک خورده قوانین مربوط به Transfer رو تغییر داده. تغییراتی که ممکنه باعث بشه، خیلی‌ها به علت بی‌توجهی، Domain هاشون رو از دست بدن.

قضیه از این قرار است که در قوانین جدید، اگر بخواهید یک Domain که Status آن Active باشد را Transfer کنید، یک ایمیل برای آدرس‌ ایمیلی که به عنوان صاحب دامین در Whois مشخص است، ارسال می‌شود. حال اگر آن شخص به مدت 5 روز به این نامه جواب ندهد، ایمیل «جواب داده شده» فرض شده و دامین، منتقل می‌شود! به همین سادگی. (در قوانین قدیم طرف حتما باید روی لینک موجود در ایمیل کلیک می‌کرد و اگر به نامه جواب نمی‌داد، عملیات Transfer کنسل می‌شد) در ضمن این قوانین از تاریخ 21 نوامبر سال 2004 فعال شده است و در حال اجراست.


با توجه به توضیحات بالا، اگر ایمیل ادمین دامین را 5 روز چک نکنید یا کسانی که دامین را برای شما ثبت کرده‌اند و ایمیل خودشان را به عنوان ایمیل ادمین دامین قرار داده اند، ایمیل را 5 روز چک نکنند ( که چقدر از این شرکت‌های بی‌مسئولیت زیاد پیدا ‌می‌شه !! ) و یا یک ایمیل پرت قرار دهید، احتمال اینکه دامین شما دزدیده بشه، خیلی زیاده!! (یعنی دامین‌ دزد‌ها فعلا نون‌شون تو روغنه)

و اما چاره چیست!؟


توضیحات بالا برای دامین‌هایی بود که حالت Active دارن، حال آن‌که اگر Status دامین شما Lock باشد، هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند! REGISTRAR-LOCK کردن دامین را هم اکثرا فردی می‌تواند انجام دهد که، دامین را برای شما ثبت کرده است! (شرکت ثبت دامین) در برخی از موارد خود شما نیز، در کنترل پنل دامین می‌توانید این کار را انجام دهید.


برای اینکه ببیند دامین شما اکتیو هست یا لاک، اینجا را ببینید ( آدرس دامین خود را به جای عظمت دات کام وارد کنید )

لینک این مطلب از وبلاگ امیر عزمتی
البته در مورد دامین من این طور صدق میکنه....

اگر در مورد این خبر داغ روز مطلبی دارید حتماٌ بگید من براتون از سی ان ان پیگیری میکنم.

نظرات 1 + ارسال نظر
منتظر کوچک 20 آذر 1383 ساعت 07:30 ب.ظ http://zamzam69.blogsky.com

با سلام به تو ای دوست عزیز
اولین سالگرد تاسیس وبلاگ منتظر کوچک مبارک باد!!!!
نمی خوای بیایی تبریک بگی.منتظرم.
به امید ظهور یار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد