دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

طرح نمایندگان مجلس برای بستن یاهو مسنجرها و اورکات، سمیه نصرتی،

 

تهران،خبرگزاری سینا

برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم درصددند که پایگاه های اینترنتی "اورکات" و "یاهو مسنجر" را مسدود کنند. اورکات، پایگاهی است که امکان پیدا کردن دوستان قدیمی و ایجاد کلوپ مجازی در اینترنت را فراهم می کند. این سایت وابسته به شرکت گوگل است. چندی پیش نیز اورکات و سایت دیگری به نام پرشین بلاگ به دستور دستگاه قضایی، توسط برخی عرضه کنندگان خدمات اینترنتی مسدود یا فیلتر شده بود که بسته شدن این دو سایت اعتراض دولت ایران را به همراه داشت.

سخنگوی دولت ایران مسدود کردن دو سایت یاد شده را 'قانون شکنی' توصیف کرده بود. اما دادستان تهران در دفاع از عملکرد قوه قضائیه گفت که این قوه سایت هایی را که 'مطالب الحادی، ضد دین و غیراخلاقی' منتشر کنند، 'راسا' مسدود خواهد کرد.در این میان برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی برآن هستند که از طریق تصویب طرحی، یاهو مسنجرها و سایت اورکات که آنها را "غیر اخلاقی"توصیف می کنند مسدود نمایند اما برخی از کارشناسان و متولیان ISP ، مجلس را برای وارد شدن به این موضوع صاحب صلاحیت نمی دانند. این در حالیست که عده زیادی از نمایندگان از ماهیت یاهو مسنجر بی اطلاع هستند.

یک عضو جناح اکثریت در مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفت: مجلس با هر چیز غیر اخلاقی مبارزه خواهد کرد.

" ناصر نصیری " در گفتگو با خبرنگار سینا افزود: به هر حال برخورد با پایگاه های اینترنتی غیر اخلاقی داخلی باید صورت گیرد و مجلس قصد دارد که در این خصوص طرحی را به تصویب برساند.

نماینده دشت مغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه "اخلاق نسبی نیست"، اظهارداشت:وقتی چیزی از نظر اخلاقی مورد تایید نیست،باید باآن برخورد صورت گیرد.

وی در این خصوص افزود:ما باید پایبندی به اخلاق را در جامعه افزایش دهیم .بدین معنی که عدالت اجتماعی را در جامعه بیشتر کنیم تا زمینه های برخورد به شیوه عملی فراهم آید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:مسئولان باید به اجرای عدالت اجتماعی ،اشتغال جوانان و رفع مشکلات جوانان بیشتر فکر کنند. بی توجهی به امور جوانان و حقوق عمومی مردم ریشه مفاسد اجتماعی است.

"نصیری"تصریح کرد: البته باید با این دو سایت دوست یاب که ارتباط غیر شرعی را میان جوانان رواج می دهند، برخورد شود اما اگر ریشه این مشکلات فرهنگی خشکانده نشود دختر وپسرها از راه دیگری با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

"مهندس رضا رشیدی"،ریس شرکت دیتا در گفتگوبا خبرنگار سینا در خصوص بسته شدن یاهو مسنجر وسایت اورکات گفت :مسدود کردن سایت ها در ایران با تصمیم کمیته ای تحت نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد و مجری تصمیمات این کمیته نیز مخابرات است که ناظر بر فعالیت شرکت های عرضه کننده خدمات اینترنتی (ISP) است.

این مقام مسئول افزود:می توانیداطلاعات درباره مسدود شدن وب سایت اورکات و یاهو مسنجرها را از کمیته سه نفری مصادیق ( متشکل از نماینده صداو سیما ،نماینده وزارت اطلاعات و نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی )پیگیری کنید چون چیزی به ما ابلاغ نشده است.

مدیر عامل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: دستور بستن یا فیلتر کردن سایت ها از طرف شورای نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی به مخابرات ابلاغ می شودو معمولا افراد نمی توانند به ما دستوری بدهند اما اگر مجلس در این زمینه مصوبه ای داشته باشد ما از آن پیروی خواهیم کرد.

مهندس "داود زارعیان" در گفتگو با سینا در خصوص اقدام دیتاومخابرات برای مسدود کردن اورکات و یاهو مسنجراظهارداشت: تاکنون به شرکت مخابرات ودیتا برای بستن یاهومسنجرها و اورکات هیچ ابلاغی صورت نگرفته است.ما به عنوان شرکت مخابرات و دیتا هیچ سایتی را به جز سایتهای غیر اخلاقی فیلتر نمی کنیم مگر اینکه از طریق مقامات به ما ابلاغ شده باشد.

وی همچنین درباره بستن سایت اورکات از طرف برخی ISP ها افزود:قطعا انجام این امر به دستور مقامات مسئول بوده است.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
پیمان 6 بهمن 1383 ساعت 12:03 ق.ظ http://peyman59.blogsky.com

واقعا متاسفم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد