دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

فریاد تنهایی در سینه و بغض بی کسی در گلو

ابر سنگین دل من امشب میخواد بباره 

چشمای من امشب رگباریه دوباره

سرد جسم من ولی قلبم شده تکه تکه 

یاد خاطره های دوست قلبمو به آتیش میکشه

گریه میکنم , گریه میکنم به وسعت فاصله های از دست رفته

گریه میکنم , گریه میکنم واسه مرگ خاطره های گذشته

گریه میکنم , گریه میکنم 

برای من هیچی تمام نشده و هنوز هم بسوی اون پر میکشم

عشق پشت پنجره , کوچه و باغ خاطره , شوق دیدار دوباره  آسمون پرستاره


راهنمایی راندازی یک سایت




  1. گرفتن نام دامنه Domain Name
    اجاره فضا برای سایت جدید Hosting
    طراحی وب سایت
    مدیریت و توسعه وب سایت



    مرحله 1
    گرفتن نام دامنه


نام دامنه شما همان آدرس شماست ولی در اینترنت ، با این تفاوت که بجای خیابان میرعماد 7 به این شکل نوشته می شود  your-business.com

یک نام دامنه خوب باید کوتاه باشد و براحتی به ذهن سپرده شود و همچنین در ارتباط با رشته کاری و نام تجاری شما نیز باشد. ثبت یک نام دامنه با پسوند .ir نشان دهنده اینست که مشتریان شما بیشتر در ایران هستند و همچنین احتمالا شرکت شما هم در ایران مشغول فعالیت می باشد ولی ثبت نام دامنه با پسوند .com به این معنی است که شما a می خواهید بازدیدکننده از تمام نقاط دنیا جذب کنید. با یکی از مشاوران ما در زمینه انتخاب نام دامنه و اینکه آیا این نام برای ثبت کردن وجود دارد مشورت کنید .

"من قبلا یک نام دامنه ثبت کرده ام "

ممکن است نام دامنه خود را در جای دیگری و توسط شرکت دیگری ثبت کرده باشید و بخواهید از سرویسهای اجاره فضا و ایمیل ما استفاده کنید . ما براحتی نام دامنه شما را روی سرور ای آر سرور منتقل می کنیم . و البته که بر عکس خیلی از شرکتها ما انتقال نام دامنه شما را روی سرور ای آر سرور  بصورت کاملا رایگان انجام می دهیم .
 

مرحله 2
میزبانی وب سایت ( اجاره فضا برای وب سایتتان )


شما گزینه های مختلفی برای انتخاب نوع فضا دارید:
 

فضای اشتراکی    Shared Hosting   


برای وب سایتهای کوچک و در حد متوسط Shared hosting عمومی تر است و راه حلی منطقی و مقرون به صرفه است .وب سایت شما در یک فضایی بصورت اشتراکی با سایر وب سایتها ولی بصورت کاملا جدا و غیر قابل دسترسی اطلاعات وب سایتها  به یکدیگرقرار خواهد گرفت . برای پایداری و ثبات بیشتر، ایمیلهای شما بر روی یک سرور دیگر فارسیکام مدیریت خواهد شد. 
می توانید به این صورت فرض کنید که یک دفتر در یک ساختمان بزرگ صنعتی یا تجاری اجاره می کنید.فارسیکام انواع سایتها از سایتهای ساده فقط دارای بروشور گرفته تا سایتهای حرفه ای تجارت الکترونیک و دارای بانک اطلاعاتی را میزبانی قضا می کند

 

فضای اختصاصی  Dedicated hosting


اگر وب سایت شما بیش از حد پیچیده است یا دارای ترافیک زیادی می باشد، شاید نیاز به یک سرور شخصی اختصاصی باشید. خیلی از مشتریان ما ترجیح می دهند برای امنیت شخصی بیش از حد معمول  و سیاستهای کاری خود یک سرور اختصاصی داشته باشند
فضای اختصاصی وب سایت شما را در سرورهای اختصاصی  DELL PowerEdge یا DELL PowerApp  و IBM  قرار می دهد. این معادل اجاره کل ساختمان یک دفتر است که هم امن تر و هم در مجموع اقتصادی تر می باشد. این امکان کنترل راحت و تخصصی سرور را بدون نیازبه اخذ مجوز از سایر همسایگان را در اختیار شما می گذارد.وب سرور توسط فارسیکام تنظیم و مدیریت خواهد شد و تنها شما دسترسی کامل به این سرور خواهید داشت
 

همکاری


این گزینه برای مشتریانی است که وب سرور اختصاصی و امکان مدیریت آن را داشته و متمایل به قراردادن آنها در سرورهای Data Center پیشرفته فارسیکام هستند. ما محیطهای امن ، تسهیلات و ارتباطات پرسرعت اینترنت را برای این مشتریان تامین می کنیم
 

مرحله 3
طراحی وب سایت


می خواهید خودتان سایت را طراحی کنید - بسته های نرم افزاری مختلفی در بازار وجود دارد که امکان طراحی سایت حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد . مثلا Macromedia Dreamweaver یا MicroSoft FrontPage

همچنین در فضاهای خریداری شده از پارکانت امکان ساخت و طراحی وب سایت بصورت کاملا آنلاین و حرفه ای وجود دارد که از طریق کنترل پنل ارائه شده به مشتری این امکان قابل دسترسی است
طراحی توسط شرکتهای متخصص طراحی سایت  -با توجه به اینکه خیلی از مشتریان تخصص یا وقت کافی برای طراحی سایت خود بصورت حرفه ای ندارند میتوانند به شرکتهای متخصص طراحی سایت برای اینکار مراجعه کنند.طراح حرفه ای سایت تمامی تجربیات قبلی خود از گرافیک گرفته تا برنامه نویسی حرفه ای برای بانکهای اطلاعاتی را در طراحی سایت شما بکار خواهد گرفت .فارسیکام در زمینه طراحی حرفه ای صفحات وب شامل گرافیک و برنامه نویسی مبتنی بر وب برای سیستم عاملهای مختلف نیز تجربه و تخصص بالایی در داخل و خارج از کشور دارد و برای اینکار می توانید فارسیکام را به عنوان شرکت طراح و پشتیبان وب سایتهای حرفه ای خود انتخاب کنید.
 

مرحله 4
مدیریت و توسعه وب سایت


توسعه وب سایت - توصیه می کنیم آدرس وب سایت جدید و آدرس ایمیل خود را در تمامی صفحات و تبلیغات چاپی خود مثل کارت ویزیت قرار دهید. یک حقیقت است که نحوه و عادات خرید مصرف کنندگان نسبت به چند سال قبل خیلی تفاوت دارد، در حال حاضر مصرف کنندگان قبل از تصمیم خرید حداقل 7 فروشنده را با هم مقایسه میکنند و بازدید از وب سایتهای فروشندگان  تاثیر بسیار زیادی در تصمیم گیری آنها خواهد داشت   

با مشاور حرفه ای پارکانت در زمینه چگونگی کسب حداکثر سود از سایت خود مشورت کنید.پارکانت سرویس معرفی به موتورهای جستجو و بهینه سازی برای کسب رتبه در موتورهای جستجو را با ضمانت به شما ارائه می کند. وقتی ملاحظه کردید که 80% از ترافیک سایت شما از طریق موتورهای جستجو حاصل می شود مطمئنا در جهت کسب بالاترین رتبه در موتورهای جستجو با اطمینان بیشتری هزینه خواهید کرد چرا که سود این کار را چشیده اید

مدیریت وب سایت - تمامی سرویسهای اجاره فضای پارکانت به ابزارهای مشاهده آماری اطلاعات بازدیدکنندگان سایت مجهز می باشند. با اندازه گیری میزان کلیک ، اطلاع از اینکه چگونه وب سایت شما را یافته اند،از کدام کشور وب سایت شما را بازدید کرده اند و این الگو می توانید براحتی سایت خود را بر اساس بازار و خواست مشتریان مدیریت کنید

تخصص ما فقط و فقط در این زمینه هست . ما شما را به بهترین نحو به جهان اینترنت معرفی میکنیم . کلیک کنید

نقش کلمات کلیدی در ترافیک سایتها وجستجوی گوگل

بازم مقاله در رابطه با طراحی وب

اگر سایت و یا وبلاگ دارید و دوست دارید بازدید کننده زیادی داشته باشید ، باید نکاتی را در انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایتتان رعایت کنید . این کلمات کلیدی هستند که در موتورهای جستو معرفی کنننده سایت شما به هزاران هزار جستجوگر می باشند و اگر این کلمات کلیدی حساب شده و دقیق انتخاب شده باشند می توانند نقش اساسی در بالا بردن ترافیک سایت شما ایفا کنند.


در هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای وبسایت باید موارد زیر را در نظر گرفت :
1- همیشه خود را به جای شخص جستجو گری قرار دهید که دوست دارد در کمترین زمان به نتایج جستجوی خود دست یابد. و مطالب مورد نیازش را در اینترنت در کوتاهترین زمان پیدا کند.
2- در انتخاب کلمات کلیدی باید دقت زیادی مبذول داشت مثلا اگر سایت شما سایت قالبهای وبسایت می باشد با تایپ Template Collection یا Template Collecting سایت شما در قسمت بالای نتیج جستجوی موتورهای جستجو قرار خواهد گرفت.
3- کلمات کلیدی استراتژیک باید حتما بیش از دو کلمه باشند. زیرا وب سایتهای زیادی هستند که فقط در حد یک کلمه مثل قالب سایت Template قابل تعریف هستند. و تمام این کلمات رقیب وب سایت شما محسوب می گردند. با انتخاب کلمات کلیدی بلند تر که از چندین کلمه تشکیل شده می توان تعداد  رقبا در نتایج جستجو تا حد امکان کم کرد.
4- توجه داشته باشید که کلمات کلیدی در صفحات وب سایت شما بیشتر بکار رفته باشد. چون موتورهای جستجو تحلیل می کنند که این کلمات به چه اندازه در صفحه وب شما بکار رفته است.

 تکمیلی
یکی از دوستان خواسته بودند که در مورد کد کلمات کلیدی هم توضیح بدم، که کد آنرا در زیر اصافه کردم. شما برای مشخص کردن کلمات کلیدی سایت خود کد زیر را در قسمت Head سایتتون قرار بدین. توجه داشته باشین که بجای عبارتهای رنگی ، عبارتهای کلیدی مربوط به سایت خود را بنویسید

 <meta name="keywords" content="وبلاگ پارکانت مرجع مقالات وب">

گوگل مسنجر


شاید میشه گفت : گوگل مسنجر بیشتر از آنچه که پیشتر اعلام شده بود  نباید به این زودی اونم تو جولای سال ۲۰۰۵  انتشار پیدا کنه . در صورتی که در حال حاضر هیچ خبری رسماٌ از سایت گوگل در رابطه با انتشار این نرم افزار وجود ندارد

 گوگلی که ما داریم میبینیم روز به روز نرم افزارهای جدیدی را ارائه میکنه . که هرکدام از قبلی موفق تر هست و در حدود سه هفته هم پیش گوگل ارت را منتشر کرد که به نظر من واقعاٌ معرکه هست منتشر کرد . که ۴۲ ٪ بیشتر از آنچه که پیش بینی میشد  دانلود شده  . اما در پشت همین گوگل مسنجر سیاستی بزرگ پنهان هست . مسولان گوگل با جذب ۲۰ ٪  کاربران یاهو را به این نرم افزار آن را موفقیتی بزرگ برای این نرم افزار تلقی میکنن

حالا مسنجر گوگل برای دانلود وجود دارد ولی کار اصلی این نرم افزار ابزاری برای چت نیست . بلکه راهی برای به نمایش گذاشتن عکس ها است که این کار را به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهد البته این مسنجر هنوز به قابلیتهای کامل یاهو نرسیده اما در همین ابتدا برتریهای چشمگیری داره از جمله فرستادن چندین عکس بطور همزمان که حجمشون هم اگه زیاد باشه مشکلی ایجاد نمیکنه و با سرعت بسیار بالا میتونه عکسها رو ارسال میکنه

Download: HELLO

تقدیم به ناناز


یه غزل یه شعرناب واسه لحظه های ناب

بی تو دل گرفته و آسمون رفته ز تاب

Absolute Beginner's Guide to Creating Web Pages

امروز تو مجید آنلاین دور میزدم کتابی در رابطه با اصول و مبانی ساخت صفحات وب دیدیم که جالب اینجا هست که نویسندش در سال گذشته جزء ده طراح برتر دنیا بوده



نام کتاب : Absolute Beginner's Guide to Creating Web Pages 2nd Edition
نویسنده : Todd Stauffer

دانلود

پس از کلیک بر روی دانلود در پایین صفحه کلید فری را بزنید منتظرشویدتا لینک دانلود در پایین صفحه ظاهر شود

بازگشت بتمن


تصمیم گرفتم امروز یه فیلم دانلود کنم وبرای فروش بزارم . فیلم بازگشت بتمن محصول سال ۲۰۰۵  که در حال حاضر روی پرده های اروپا در حال نمایش هست . فیلم در یک سی دی با فرمت وی سی دی  برای شما ارسال می گردد . البته لینک دانلود این فیلم تو اینترنت فراوان یافت میشود ولی بعضی از عزیزان نمی تونن ۵۰۰ مگابایت را دانلود کنن اما این امکان را به شما میدیم که با قیمت مناسب سی دی را به صورت تضمینی دریافت کنید

خرید سی دی

قیمت :۲۵۰۰  تومان 

توضیحات سایت یاهو

بهینه سازی اصولی تصاویر برای استفاده در وب سایت

چند تصویر گرافیکی برگزیده می تواند به وب سایت شما چنان اعتباری ببخشید که چندین صفحه متن نوشته شده نمی تواند. ولی باید تعادلی بین آنچه که می خواهید با یک تصویر بیان کنید و هزاران واژه ای که می خواهید بگویید وجود داشته باشد. زیرا به جای همه واژه ها نمی توانید یک آلبوم عکس در Homepage بگذارید
حالا باید ببینیم چند تصویر را می توان در یک صفحه گذاشت و اندازه فایل های تصویری یک صفحه چقدر می تواند سنگین باشد. ما توصیه می کنیم تصاویر گرافیکی استفاده شده در یک Homepage بیش از ۴۰ کیلو بایت نباشد، تا افرادی که با استفاده از مودم های قدیمی تر به سایت شما متصل می شوند خیلی معطل نشوند. ممکن است یک صفحه ۴۰ کیلو بایت به نظر خیلی سبک و نامناسب بیاید ولی به خاطر داشته باشید همین صفحه ۱۳ ثانیه طول می کشد تا با یک مودم ۵۶K بالا بیاید

بررسی ها نشان داده است که اگر بالا آمدن تصاویر سایت ها بیش از ۱۵ ثانیه طول بکشد ممکن است سرورها تصاویر را بلرزانند و یا تکه تکه بیاورند، هر چند بعضی مراجعه کنندگان به سایت شما دارای اتصال هایی با باند هستند، ولی بعضی کاربران ممکن است با موبایل به سایت شما وصل شوند

برای این که یک سایت متعادل داشته باشید باید مقیاس های فیزیکی تصاویرتان را کاهش دهید و آنها را فشرده کنید تا فایل شما به کوچکترین اندازه ممکن تقلیل یابد. این همان روند بهینه سازی تصاویر است. هر چه بیشتر تصویر را فشرده کنید، البته که جزئیات بیشتری را از دست می دهید، بنابر این باید تمهیدی به خرج دهید که بین اندازه فایل و کیفیت تصویرتان همخوانی مناسبی ایجاد شود. همیشه این سؤال را از خودتان بپرسید که آیا این تصویر لازم است؟
آیا اگر این تصویر را به سایت تان اضافه نکنید، مفهومی را از دست داده و بیان نکرده اید؟ البته ممکن است خیلی ها وسوسه شوند که این بهینه سازی را انجام ندهند و تصاویر مورد نیازشان را از سایت های دیگر بگیرند و از آن استفاده کنند. ولی این کار از جنبه های اخلاقی کار پسندیده ای نیست و تازه در بیشتر کشورها قانون حق انحصار می تواند برایشان مشکل ساز شود

گام اول: آماده سازی تصویر
بسیار ساده می توانید فایل را با فتوشاپ ویرایش کنید و آن را فیلتر گذاری کنید. برنامه گرافیکی خود را در Mode RGB (و نه CMYK) تنظیم کنید و اگر در نظر دارید بعداً آن را ویرایش کنید، حتماً آن را لایه لایه ذخیره کنید
نکته:همیشه تصویر Gif را قبل از آن که بخواهید ویراش کنید و یا تغییر اندازه دهید به RGB برگردانید

گام دوم: حذف زوائد
از ابزار Crop برای حذف چیزهای زائد پیرامون تصویر استفاده کنید. Crop ابزاری است که به سادگی می توانید آن را انتخاب کنید و سپس چهار گوشی برای محدوده مورد نظر بکشید

گام سوم: منظم کردن
اگرچه ویرایش تصویر مهارت بالایی می خواهد، ولی یک آشنایی ساده با بسته نرم افزاری یا گرافیکی می تواند تفاوت اساسی در تصاویر گرافیکی شما بوجود بیاورد. یکی از روش ها این است که عکس های بی حالت را تا حدودی واضح تر و زنده تر کنید و برای این کار از دستورLevels استفاده کنید. این دستور امکان تغییر سایه ها و تنظیمات هاله های کم رنگ و پررنگ را در اختیارتان قرار می دهد

گام چهارم: تنظیم کنید
وقتی می خواهید عرض تصویر را تنظیم کنید، اول ببینید که کیفیت کار بر روی صفحه معمولی چگونه است. برای نشان دادن یک تصویر۴۸۰*۶۴۰ باید یک محدوده پیکسل ۳۰۰*۶۰۰ و برای یک تصویر۳۰۰*۷۶۰ یک محدوده ۶۰۰*۸۰۰ و برای یک تصویر۶۰۰*۹۵۵ یک محدوده ۷۶۸*۱۰۲۴ در نظر بگیرید
نکته: همیشه سعی کنید تصاویر وب را به صورت ۷۲ نقطه در اینچ ذخیره کنید

گام پنجم: JPEG یا GIF
جستجوگر همه موضوعاتی را که کماکان به صورت JPEG و GIF وجود داشته باشد پشتیبانی می کند. JPEG می تواند میلیون ها رنگ را پشتیبانی کند، در حالی که GIF فقط ۲۵۶ رنگ را پشتیبانی می کند. بنابر این GIF برای تصاویر گرافیکی مثل آیکون ها، لوگوها و دکمه ها مناسب است، اما JPEG برای عکس هایی که ترکیبات رنگ پیچیده تر دارند بکار می رود

گام ششم: فشرده سازی JPEG
JPEG از یک نوع تکنیک ریاضی بسیار پیچیده برای تولید یک مقیاس قابل تغییر در فشرده سازی تصاویر استفاده می کند. بسیاری از برنامه های گرافیکی نیز این امکان را دارند که میزان تأثیری را که فشرده سازی بر روی تصویر می گذارد نشان دهند

گام هفتم: ذخیره کنید
هر چند JPEG برای کاهش اندازه فایل بسیار کارآمد است، ولی فشرده کردن بیش از حد تصاویر ممکن است تصویر را دانه دانه کند. اگر از کاهش اندازه یک فایل نتیجه ای نگرفتید، بهتر است ابعاد آن را کاهش دهید. زمانی که یک بار تصویر را در حالت JPEG ذخیر نموده اید، تا حدی دیتاهای آن را از بین برده اید و تصویر اولیه دیگر قابل برگشت نیست، پس بهتر است فایل اصلی را حفظ کنید

گام هشتم: انواع برش
اگر از فشرده سازی با کیفیت پایین استفاده می کنید، JPEG نمی تواند نوشته های روی عکس را بدون تغییر حفظ کنند و باعث ایجاد خش و ناخوانایی می شود. اگر می خواهید حتماً نوشتار و تصویر با هم باشند، بهتر است عکس را از قسمت های نوشته دار برش دهید و به صورت فایل های GIF و JPEG درآورید و پس از فشرده سازی مناسب، آن را به هم بچسبانید

گام نهم: فرمت GIF
برای کوچک نگهداشتن اندازه فایل از این فرمت استفاده می شود. فرمت GIF حداکثر ۲۵۶ رنگ را پشتیبانی می کند. اگر تعداد رنگ ها را کمتر کنید، اندازه فایل ها را هم می توانید کوچک تر کنید. GIF همچنین می تواند ذخیره سازی را مرحله ای انجام دهد، رنگ را شفاف سازد و انیمیشن هم داشته باشد

گام دهم: مواظب باشید
نه تنها ذخیره سازی و فشرده سازی تصاویر GIF کار مشکلی است، بلکه گاهی اندازه ها در جاهای مختلف تصویر، متفاوت ذخیره می شوند. ممکن است همواره این اتفاق نیافتد ولی معمولاً این گونه می باشد. در نتیجه بهتر است همواره از JPEG استفاده کنید و گرنه ممکن است رنگ ها در تصورتان به صورت نواری دربیایند

گام یازدهم: جداسازی تصاویر
اگر مراقب نباشید ممکن است وب سایت تان تبدیل به کشوی مملواز صدها فایل شود. بهتر است این فایل ها را در کشوهای مختلفی بگذارید که با همان عناوین در سایت گذاشته شده اند. برای دقت بیشتر می توانید در هر کشو زیر عنوان های بیشتری قرار دهید

گام دوازدهم: سایر موارد
همه کاربران نمی توانند تصاویر گرافیکی را روی سایت شما ببینید، بنابر این بسیار مهم است که سایت شما شامل text مربوط به تصاویر هم باشد. شما می توانید درسایت ها از نمودارها و دیاگرام ها نیز استفاده کنید

اسکین یاهو

البته ربطی با موضوع وبلاگ نداره اما دیدم مفیده گفتم حیفه دوستان استفاده نکنن 
باحال برای یا هو مسیجنر، این اسکین با یاهو مسیجنر جدید خیلی می چسبه. 
کافیه رو هر کدوم از Skin هایی که خواستین کلیک کنین تا Download بشه.
 
طریقه نصب Skin جدید در یاهو مسنجر :
فایل دریافتی رو با استفاده از برنامه هایی نظیر WinZip و یا WinRAR از حالت zip خارج کنید.( Extract )
پوشه ای به نام Program Files به همراه تعدادی زیرپوشه مشاهده خواهید کرد که به این ترتیب قرار گرفته اند :
Program Files | Yahoo!| Shared | Graphics | Skin Name
که به جای این Skin Name شما نام Skin دریافتی رو مشاهده می کنین ( مثلاً : Celadon )
توجه : ترتیب قرارگیری این پوشه ها محل کپی کردن پوشه Skin دریافتی رو نشون میده.
حالا کافیست در محل نصب Yahoo! Messenger در پوشه Graphics ، پوشه Skin موردنظرتونو کپی کنین.

 
    

وب سایت خود را مطابق تکنولوژی جستجوگر ها طراحی و تولید کنید

بسیاری از وب سایت ها هستند که نمیتوانند ترافیک کافی را برای سایت خود بدست آورند ، یکی از این علت ها یک نکته ساده است : ” وب سایت برای موتور های جستجوگر بهینه نشده “ . در این مقاله اعمالی که برای بهینه سازی وب سایت در برخورد با موتور های جستجو باید صورت گیرد شرح داده میشود 

صفحات را مطابق میل جستجوگر ها طراحی کنید 

برای یک موتور جستجو گرافیک سایت شما یا فلش ها و کد های جاوا اسکریپت جذابی که ساخته اید اهمیتی ندارد . بلکه چیزی که یک موتور جستجو نیاز دارد روان بودن کد نوشته شده در صفحات است . منظور من نوشتن کامنت در بین تگ ها یا رعایت کردن فاصله ها نیست بلکه استفاده از تگ هایی است که جستجوگر ها از آنها استفاده میکنند . تگ های مهم در یک صفحه وب عبارتند از : تگ title و description و Keywordsو Alt . ( این روزها بعضی از موتور های جستجو فقط از تگ Keywords برای ارائه نتایج استفاده میکنند )

چند نکته

اگر از جدول ها برای ساخت صفحات سایتتان بهره گرفته اید ، سعی کنید از کد های ساده استفاده کنید نه از تگ های تو در توی پیچیده

استفاده از فریم ها باعث سر گیجه موتور های جستجو میشود که به ضرر شماست . در ضمن استفاده از فریم ها دیگر در طراحی سایت ها متداول نیست

اگر از کد های جاوا اسکریپت استفاده کرده اید برای فراخوانی فایل های جاوا اسکریپت خارجی از کد های کوتاه استفاده کنید 

استفاده از تگ Alt در تگ تصاویر موتور های جستجو را در یافتن موضوع تصاویر کمک میکند . حتما از این تگ برای عکس ها استفاده کنید  

متن اصلی را قبل از عکس ها در صفحاتتان قرار دهید و یا حداقل عکس ها را در میان متن قرار دهید 

کلمات کلیدی Keywords

استفاده از این تگ بسیار اهمیت داره و نوع کلمات استفاده شده در اون هم مهمه . سایت wordtracker کلمات کلیدی خوبی را برای هر نوع سایتی پیشنهاد میدهد که میتوانید از آن بهره بگیرید . تعداد کلماتی که میتوان در این تگ استفاده کرد محدودیت خاصی ندارد ، اما برای حصول نتیجه بهتر از 10 الی 15 کلمه برتر استفاده کنید

محتوای سایت

بسیاری از موتور های جستجو از متن اصلی صفحات برای یافتن کلمات کلیدی استفاده شده در تگ keywords استفاده میکنند . پس استفاده درست از کلمات کلیدی و مطابقت آن کلمات با متن شما بسیار اهمیت دارد. کلمات اصلی متن را در تگ heading و یا bold بگذارید و یا آن را لینک کنید تا جستجوگر ها به آن لغات اهیت ویژه ای دهند  

عنوان سایت

تگ title یکی از مهم ترین بخش ها از دید جستجوگر هاست . عنوان صفحات نیز باید مانند کلمات کلیدی درست و مطابق متن انتخاب شود . چون گاهی موتور های جستجوگر به عناوین صفحات بیش از کلمات کلیدی اهمیت میدهند . تعداد کلماتی که در عنوان صفحات استفاده میکنید نیز برای اینکه از حد استاندارد جستجوگر ها خارج نباشد باید حداکثر 9 کلمه باشد 

تگ توضیحات 

موتور های جستجو هنگام نشان دادن نتایج جستجوی خود ، اطلاعات تگ متای توضیحات هر صفحه را برای نمایش توضیحات آن سایت نمایش میدهند .بنابراین نوشتن توضیحات جذاب و درست بیننده را به سوی سایت شما جذب میکند . استاندارد تعداد کلمات این تگ 20 الی 25 کلمه میباشد 

گرافیک

استفاده از عکس اگر چه زیبایی خاصی به سایت شما میدهد اما حتی با تگ ALT نیز یک عکس به اندازه چند کلمه قدرت ندارد . چون موتور های جستجو فقط کلمات را میشناسند و عکس ها را هم با تگ Alt آنها شناسایی میکنند . بنا براین استفاده از عکس به جای لینک و یا بجای متن از خوانایی سایت شما برای چشم های یک موتور جستجوگر می کاهد

نقشه سایت

نقشه سایت کمک بسیاری به جستکوگر ها میکند تا تمام صفحات سایت شما را شناسایی کنند . ابزار های زیادی بر روی وب هست که نقشه سایت شما را در چند کلیک میسازد  

لینک های هدایتگر 

لینک هایی که به دیگر صفحات سایت میدهید باید ساده باشد . استفاده از منوهای pop up‌ و فلش و مانند آن از خوانایی لینک های شما می کاهد .اگر مجبور به استفاده از لینک های پیچیده در طراحی سایت هستید میتوانید از لینک های ساده در انتهای صفحات استفاده کنید تا موتور های جستجوگر نیز بتوانند لینک های شما را شناسایی کنند 

رعایت اصول فوق باعث میشود تا سایت شما در نتیجه جستجوی جستجوگر های معروف رتبه بالاتری را بدست آورد

منبع : انجمن های مجید آنلاین

فرمت های Jpeg و Gif برای ذخیره سازی صفحات وب

یک نکته تجربی برای استفاده از فرمت های عکس در وب
 شما هنگامی که قصد دارید تصاویرتون رو در محیط فتوشاپ برای یک صفحه وب ذخیره کنید با این سوال مواجه شدید که از کدوم پسوند برای ذخیره فایل هاتون استفاده کنید!
خیلی از ما برای اینکه به جواب این سوال دست پیدا کنیم دست به مقایسه میزنیم و معمولآ هم به نتیجه مطلوب میرسیم اما آیا واقعآ این دو فرمت با هم هیچ فرقی ندارند یا اگه دارند چه مواقعی باید مورد استفاده قرار بگیرند؟

در جواب این سوال باید گفت : در طراحی صفحات وب هر کجا که تصاویر ما شامل قسمتهای بزرگی از یک رنگ یک پارچه و یا از تکرار یک طرح و الگوی ساده (patterns) به وجود امده بود و در واقع رنگها و طرح ها دارای حالتی ساده و یک پارچه بود از فرمت GIF برای ذخیره سازی فایل هامون استفاده میکنیم.
و هنگامی که تصاویر ما از پیچیدگی بیشتری مثل دارا بودن یک طیف رنگی یا شامل شدن از مجموعه ای از رنگها مانند یک عکس برخوردار بود از فرمت JPEG برای ذخیره سازی تصاویرمون استفاده می کنیم.
نکته قابل توجه در هنگام ذخیره کردن یک تصویر با فرمت JPEG نحوه فشرده سازی(compression) اون هست که باید حتمآ به این نکته توجه کرد که هرگز در هنگام فشرده سازی فایل از میزان 40 درصد بیشتر استفاده نکنیم و نکته دیگه دونستن این مطلب هست که ما میتونیم با بکار گیری مقدار کمی Gaussian blur روی عکسمون به میزان قابل توجهی از سایز اون کاهش بدیم.البته باید این میزان به اندازه ای باشه که به کیفیت عکس ما صدمه زیادی نزنه.در این مورد بیشتر از 1.2 به هیچ وجه پیشنهاد نمیشه.فکر میکنم 0.8 مقدار مناسبی باشه که البته اون هم با توجه به سایز و کاربرد تصویر شما متفاوت هست

مقایسه مرورگر ها

اپرا : بالاترین سرعت لود در بین مرورگرهای وب امروزی را بخود اختصاص داده و قابلیت های خوبی برای تعیین نوع لود صفحات دارد. مثلا میتوانید تعیین کنید که عکس های صفحه لود شود یا خیر که این مورد سرعت شما را افزایش می بخشد. اما کمی دنباله روی IE شده است - ما از این برنامه کیفیت میخواهیم ، نه یک نسخه دیگر از IE را . در مورد پیروی از استاندارد های W3C نیز خوب عمل کرده است  

MOZILLA : یک مرورگر کدباز که امروزه پشتیبانی گوگل را با خود دارد و چندین مرورگر بر اساس آن ساخته شده . این مرورگر گاهی متن ها را روی لبه های جداول میاورد که باعث کم شدن کیفیت تصاویر میشود . سرعت باز شدن برنامه نسبتا سریع است


FireFox
: قبلا بنام fireBird بود – این مرورگر از خانواده مرورگر موزیلا میباشد . فقط گاهی لینک های Anchor را اشتباه پیدا میکند . سرعت لود مناسبی دارد و از پدر خود یعنی موزیلا معروف تر شده است و با پلاگین های جانبی تونسته در بین کابران حرفه ایی و طراحان وب جایی برای خود باز کند روند استفاده از این مرور گر در حال افزایش هست .                              

Internet Explorer : این برنامه که همراه ویندوز اجبارا نصب میشه، کلی مشکل و باگ داره و مایکروسافت هم این مشکلات رو خیلی دیر به دیر برطرف میکنه .IE بدون table میمیره ! و تا حرفی از استاندارد های W3C به میدون میاد میخواد فرار کنه                                      


Touchnet
: مرورگری برپایه IE - با قابلیت چند صفحه وب در یک پنجره – همچنین یک برنامه ضد فیلتر دارد که لیست پورت های پروکسی را خودش از اینترنت آپدیت میکند این بخش برنامه در ایران بخاطر فیلترینگ خیلی کاربرد دارد                                                      


Netscape
: این برنامه که روزی رهبر مروگرهای وب بود امروزه از میان مرورگرها نامش حذف شده و شرکت نت اسکیپ در صدد اعلام مرگ این مرورگر است                             

در کل اپرا و فایر فاکس از سرعت بشتری برخوردارند . ولی بیشتر درصد استفاده از اینترنت اکسپلورر هست . ولی با رشد فایر فاکس همیشه برای اکسپلورر یه رقیب سرسخت بوده           
من خودم از فایر فاکس استفاده میکنم .

وب سایت خود را به یک منبع در آمد تبدیل کنید

              نوشته شده توسط محمد بشاش      Hosted by Tinypic.com   

سایت شما در میان موتورهای جستجو جایگاه مناسبی ندارد؟ چرا تعداد بازدید کننده سایت شما محدود است؟ چرا سایت شما درآمد زا نیست؟ چنانچه به دنبال منبعی برای شروع یک سایت مناسب برای تجارت الکترونیک هستید و یا می خواهید سایت خود را بهینه سازی کنید. اگر می خواهید روشهای ارزان و ساده برای ارتقاء سایت خود در موتورهای جستجو را بیابید. اگر به این موضوع که آینده تجارت شما در گرو سایت شما است اعتقاد دارید حتما این کتاب را بخوانید.
قسمتی که در بالا خوندید توسط آقای محمود بشاش نوشته شده و مربوط به کتاب رو به رو هستش. من این کتاب را خوندم و به نظرم مفید اومد، به همین خاطر تصمیم گرفتم تا اون را برای شما معرفی کنم. این کتاب یک کتاب رایگان هستش که به فرمت PDF تهیه شده و شما می تونید پس از دریافت اون برای مشاهده اون از برنامه ادوبی ریدر ( قبلا اون را معرفی و لینک اون را قرار دادم. ) برای مشاهده و مطالعه اون استفاده کنید. در ضمن از این به بعد قصد دارم هر از چند گاهی به معرفی کتاب ها و مقالات مختلف فارسی یا انگلیسی در زمینه های مختلف بپردازم که امید وارم مورد توجه شما قرار بگیره. برای دریافت کتاب حاضر می تونید از این لینک استفاده کنید

کتاب الکترونیکی برفراز موتورهای جستجو

بر فراز موتور های جستجو

اول این که بگم لینک این مطلب از سایت جانانه هست و در صورتی که لینک دانلود خراب بود ایمیل بزنید تا کتاب در لینک جدیدی در اختیار عموم قرار کیرد

حال بخشی از کتاب را میخوانیم

موتور های جستجو یکی از مهمترین ابزار های ترویج و بازاریابی برای سایت هغا هستند. روزانه در صد زیادی از افراد برای پیدا کردن سایت ها، محصولات و خدمات از موتور های جستجو استفاده می کنند. بنابر این لیست شدهن در موتور های جستجو برای هر سایتی مهم است. اما ثبت شدن تنها در موتور های جستجو تضمینی برای موفقیت نیست. کاربران فقط چند صفحه اول نتیجه جستجو را می بینند و اگر چیزی را که می خواهند پیدا نکنند با کلمات دیگری دوباره جستجو می کنند. بنابر این رقابت زیادی برای بالا بردن رتبه سایت (Top Ranking)  در نتیجه جستجو وجود دارد
اصطلاح موتور جستجو اغلب به طور عمومی برای موتور های جستجوی برپایه ی خزنده و دایرکتوری ها استفاده می شود. این دو نوع موتور جستجو لیست ها خود را با روش های متفاوتی بدست می آورند
متن فوق مقدمه ای از کتاب الکترونیکی "بر فراز موتور های جستجو" نوشته نیما نیازمند هستش. این کتاب به شما چگونگی طراحی صفحات برای موتور های جستجو را آموزش میده. نکات آموزنده ای داره که اگر به اون ها توجه کنید یغینا موفق می شید که رطبه قابل قبولی در موتور های جستجو بدست بیارید. دوستانی هم که برای سیستم های مختلف قالب تهیه می کنن می تونن با توجه به این نکات قالب های خودشون را بهینه سازی کنن

نوشته شده توسط نیما نیازمند
Download PDF version

به ده دلیل مردم از سایت شما خرید نمی کنند

در این مقاله ده دلیل ساده ولی مهم عنوان شده که می توانند در مورد تجارت شما هم صادق باشند. شاید بارها این سوال را از خود پرسیده باشید که چرا مردم از من خرید نمی کنند. دلایل زیر به شما کمک می کنند تا استراتژی بازاریابی و فروش تجارت الکترونیکی خود را بازنگری کنید

یکی ازعوامل عدم موفقیت در زمینه بازاریابی زمانی حاصل می شود که سایت قادر به ایجاد –بستری امن و قابل اطمینان در هنگام سفارش خریداران، نباشد. برای ایجاد چنین اطمینانی، سایت می تواند به خریداران این اطمینان را بدهد که کلیه عملیات سفارش خرید از طریق سرورهای امن انجام خواهد گرفت. و برای مشتری اطمینانی ایجاد کند که کلیه اطلاعات از قبیل آدرس الکترونیکی و اطلاعات شخصی افراد به صورت کاملا محفوظ، نگه داری شده و به هیچ وجه فروخته نخواهند شد

چنانچه تبلیغات سایت از قابلیت جذب بالایی برخوردار نباشند. یکی از عوامل عدم جذب  –مشتریان، پرداختن به بیان کلیه جزییات خدمات بدون ذکر قابلیتهای اصلی محصولات و خدمات است. همچنین به دلیل عدم وجود تیترها ویا خبرهای اصلی، سایت قادر به جذب مشتریان نخواهد بود. یکی دیگر از عوامل مهم عدم جذب مشتریان، عدم وجود رضایت نامه سایر مشتریان که از خدمات و محصولات شما استفاده کرده اند و همچنین نبود ضمانت برای محصولات و خدمات می باشد

یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت درامر بازاریابی، عدم وجود سیستمی مناسب جهت ترقیب –کاربران به بازدید مجدد از سایت است. توجه به وجود چنین سیستمی به این علت حایز اهمیت است که، کلیه افرادی که مایل به خرید جنس هستند در دفعات اولی که از هر سایت بازدید به عمل خواهند آورد، هرگز جنسی را خریداری نخواهند نمود. در اصل هر چقدر تعداد دفعات بازدید بیشتر شود، شانس و یااحتمال خرید نیز به میزان قابل ملاحظه بالا خواهد رفت. موثرترین راه برای متمایل ساختن کاربران به بازدید مجدد، امکان عضویت رایگان در خبرنامه الکترونیکی وب سایت شما است

عاملی دیگرکه در عدم موفقیت سایت نقش دارد، عدم آگاهی دادن به خریداران در مورد تجارت – شما است. بدین معنا که چنانچه خریداران اطلاعات کافی در مورد طرف مقابل خود که قرار است از آنها محصول را خریداری نمایند داشته باشند، با اطمینان و اعتماد بیشتری در این راه گام بر می دارند. در سایت خود صفحه ای با نام "درباره ما" شامل اطلاعاتی از قبیل تاریخچه بنگاه اقتصادی خود، کارمندان، اطلاعات تماس و غیره قرار دهید. 

نبود راه های متعدد جهت دریافت سفارش از طرف مشتریان. از انواع روشهای پرداخت پول  – می توان به کارتهای اعتباری، چک، پول نقد و فرمهای خاص الکترونیکی دیگر اشاره نمود. شما قادرید با گذاردن راههای گرفتن سفارشات از طریق تلفن، آدرس پست الکترونیکی، سایت، فکس، آدرس پستی و غیره زمینه را برای خریداران مساعد سازید

عاملی دیگر در عدم پیشرفت امر بازاریابی، نداشتن ساختار و ظاهر حرفه ای وب سایت  –   می باشد. شما باید نام دامنه اختصاصی برای وب سایت خود داشته باشید که با تجارت شما مناسبت داشته باشد. ساختار طراحی صفحه بایستی به گونه ای شکل گرفته باشد که بازدید کنندگان قادر به پیمایشی ساده و سریع در آن باشند. و همچنین
بایستی طراحی گرافیکی صفحات کاملا مرتبط با نوع فعالیت سایت باشد

قبل از دادن چیزهای رایگان به مشتریان، آنها باید تبلیغات شما را ببینند و سپس به صفحات – دیگر سایت هدایت شوند. اگر سایت از قابلیت ارایه محصولات رایگان در جهت متمایل ساختن بازدیدکننده به سایت استفاده می کند، بایستی این محصولات یا در زیر تبلیغات سایت و یا در صفحات دیگر سایت واقع شوند. چنانچه لیستی از محصولات رایگان در بالای تبلیغات گذارده شوند، بازدیدکنندگان هرگز به تبلیغات برای محصولاتی که جهت فروش هستند، توجه نخواهند کرد

سایت شما قادر به جذب مخاطبان هدف شما نیست. یکی از ساده ترین راههای موجود  – بررسی خریدهای انجام شده توسط مشتریان و بررسی علل توجه آنها به این محصولات می باشد. اطلاعات بدست آمده در این زمینه، به شما در اصلاح روشهای بازاریابی و نوع تبلیغات کمک خواهند کرد.

یکی از مهمترین عوامل شکست یک سایت، نداشتن سیستمی منظم جهت بررسی سایت –تبلیغات آن و در نهایت اصلاح آن است. فروشندگان زیادی هستند که هیچگاه تبلیغات طراحی شده خود را تغییر نمی دهند. شما باید همواره وضعیت تبلیغات سایت خود را کنترل و اصلاح کنید تا حداکثر میزان پاسخ از تبلیلغات را بدست آورید. 

هیچ اجباری را جهت خرید محصولات خود به بازدیدکننده الغاء نمکنید. ممکن است محصولات – شما به دلیل کیفیتهای بالایی که دارند، موردتوجه افراد زیادی واقع شود اما همین افراد به محض خروج از سایت، به مرور زمان و به تعویق انداختن زمان خرید، محصولات شما را فراموش خواهند کرد. برای حل این مشکل، به بازدیدکنندگان یک سری محصولات و امکانات رایگان و همچنین تخفیف بدهید و در ضمن برای هر تخفیف یک زمان پایان اعتبار در نظر بگیرید

منبع : مجید آنلاین