دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

تاثیر طراحی سایت بر روی رتبه آن در موتور جستجو

طراحی خوب یک سایت علاوه بر اینکه می‌تواند باعث جذب بازدیدکنندگان زیادی شود می‌تواند باعث افزایش رتبه سایت در موتور جستجو شود و تعداد بازدیدکنندگان را از طریق موتور جستجو نیز افزایش دهد.

موتورهای جستجو به دنبال محتوا هستند، اگر شما در سایتتان تعداد کمی صفحه وب دارید و رقیب شما تعداد زیادی دارد، به احتمال بسیار زیاد سایت شما رتبه کمتری از سایت رقیب خواهد داشت.

در بسیاری از موارد امکانپذیر نیست که شما صفحات زیادی را در مورد کسب و کار خودتان در سایت منتشر کنید در این مورد شما باید به ارایه محتوای رایگان در سایتتان فکر کنید.

با اضافه کردن محتوای رایگان علاوه بر اینکه مورد علاقه موتورهای جستجو قرار می‌گیرید، باعث رضایتمندی بازدیدکنندگان شده و باعث مراجعه مجدد به سایت شما می‌شود.

سایت‌هایی که از اجزای گرافیکی به مقدار زیاد استفاده می‌کنند علاوه بر اینکه زمان مورد نیاز برای دیدن سایت را افزایش می‌دهد از نظر نشر موتورهای جستجو هم دچار مشکل می‌شوند.

موتورهای جستجو نمی‌توانند محتوای عکس‌ها را ایندکس کنند هرچند گوگل این امکان را اضافه کرده اما این مورد در بیشتر موتورهای جستجو امکان پذیر نیست.

اگر محتوای سایت شما از روی یک بانک اطلاعاتی بزرگ ساخته شود احتمالا دیده شده که بخش‌هایی از سایت شما در موتورهای جستجو ثبت نشده و قابل جستجو نیستند که باید به نوعی موتورهای جستجو را مجاب کرد که این صفحات را ثبت کنند.

یک راه استفاده از لینک صفحات مورد نظر در صفحات ثابت است البته محتوای اطلاعات به احتمال زیاد قابل جستجو نیستند. اگر می‌خواهید محتوای اطلاعات را هم جستجو کنید راه‌حل آن منتظر کردن دوره‌ای اطلاعاتی است که تغییر نمی‌کنند این اطلاعات را در صفحات ثابت منتشر کنید.

نمونه این نوع صفحات، صفحات وبلاگی هستند که اطلاعات اصلی در یک بانک اطلاعاتی است و در دوره‌های زمانی خاص در سایت ثبت می‌شوند.

برای تولید سایت خود از برنامه‌هایی مانند ‪ MSWORD‬استفاده نباید کرد صفحات تولید شده در این برنامه بیشتر شامل اطلاعات مربوط به بنگ و فونت و قالب صفحات است در این حالت روبات موتور جستجو به جای اینکه به اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشد، در درجه اول اطلاعات نمایشی سایت و بعد از آن اطلاعات اصلی را می‌گیرد.

این امر می‌تواند در نحوه گردآوری اطلاعات سایت برای ثبت در موتور جستجو اختلال ایجاد کند یک راه استفاده از برنامه‌هایی چون ‪DREAM WEAVER‬ است این برنامه اطلاعات مربوط به نوع نمایش اطلاعات را در یک فایل ‪CSS‬ ذخیره کرده و در ابتدای صفحه سایت شما آن را مورد استفاده قرار می‌دهد.

به این ترتیب در صورت لزوم و در زمان نمایش این فایل خوانده می‌شود و روبات موتور جستجو مشکلی پیدا نمی‌کند.

علاوه بر این استفاده از ‪ HTML‬نادرست در صفحه سایت می‌تواند باعث بروز مشکل در روبات موتور جستجو شود هرچند که در نمایش سایت شما توسط مرورگرهای مختلف ایجاد اشکال نکند.

سعی شود اصلا در فریم در طراحی سایت خودتان استفاده نکنید.حتی اگر مشتری شما از شما خواست سعی کنید او را در این زمینه توجیه کنید تعدادی از مرورگرهای اینترنتی فریم را پشتیبانی نمی‌کنند بنابراین سایت شما توسط این مرورگرها دیده نمی‌شوند و ذخیره کردن آرس سایتی که با فریم طراحی شده بسیار مشکل است.

علاوه بر اینکه سایت‌هایی که تاریخ بروزرسانی آنها مربوط به چند سال پیش است از نشر بازدیدکننده اعتبار چندانی ندارد، موتورهای جستجو هم به این نکته حساس بوده و اینگونه صفحات را با کمترین رتبه در نظر می‌گیرد.

سایت‌هایی که مرتبا بروز می‌شوند و صفحاتی که دوره بروز رسانی آنها کوتاه است در کسب رتبه بهتر موتورهای جستجو موفق تر هستند.

آگاهی از مواردی که در بالا ذکر شد برای تمامی طراحان سایت و مدیران آنها الزامی است و اگر شما سایتی طراحی کنید که موارد ذکر شده در آن رعایت نشده باشند در حقیقت برای دارنده سایت مشکل ایجاد کرده اید.

بیشتر بازدیدکننده‌های یک سایت خوب از طریق موتورهای جستجو سایت مورد نظر خود را نمی‌یابند و علاوه بر این بازدیدکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو به سایتی مراجعه می‌کنند به احتمال بسیار زیاد از مشتریان واقعی سایت هستند

شماره ‪ ۱۹‬جامعه اطلاعاتی علمی ایرنا   ‪۱۴۱۸ ۲۸۱۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد