دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

دفتری از خاطرات من ( آبادان پارکانت - سابق )

غمی بزرگ با روزهای همیشه ابری و بدون همراه و تنها بدون #دلخوشی

فرمت های Jpeg و Gif برای ذخیره سازی صفحات وب

یک نکته تجربی برای استفاده از فرمت های عکس در وب
 شما هنگامی که قصد دارید تصاویرتون رو در محیط فتوشاپ برای یک صفحه وب ذخیره کنید با این سوال مواجه شدید که از کدوم پسوند برای ذخیره فایل هاتون استفاده کنید!
خیلی از ما برای اینکه به جواب این سوال دست پیدا کنیم دست به مقایسه میزنیم و معمولآ هم به نتیجه مطلوب میرسیم اما آیا واقعآ این دو فرمت با هم هیچ فرقی ندارند یا اگه دارند چه مواقعی باید مورد استفاده قرار بگیرند؟

در جواب این سوال باید گفت : در طراحی صفحات وب هر کجا که تصاویر ما شامل قسمتهای بزرگی از یک رنگ یک پارچه و یا از تکرار یک طرح و الگوی ساده (patterns) به وجود امده بود و در واقع رنگها و طرح ها دارای حالتی ساده و یک پارچه بود از فرمت GIF برای ذخیره سازی فایل هامون استفاده میکنیم.
و هنگامی که تصاویر ما از پیچیدگی بیشتری مثل دارا بودن یک طیف رنگی یا شامل شدن از مجموعه ای از رنگها مانند یک عکس برخوردار بود از فرمت JPEG برای ذخیره سازی تصاویرمون استفاده می کنیم.
نکته قابل توجه در هنگام ذخیره کردن یک تصویر با فرمت JPEG نحوه فشرده سازی(compression) اون هست که باید حتمآ به این نکته توجه کرد که هرگز در هنگام فشرده سازی فایل از میزان 40 درصد بیشتر استفاده نکنیم و نکته دیگه دونستن این مطلب هست که ما میتونیم با بکار گیری مقدار کمی Gaussian blur روی عکسمون به میزان قابل توجهی از سایز اون کاهش بدیم.البته باید این میزان به اندازه ای باشه که به کیفیت عکس ما صدمه زیادی نزنه.در این مورد بیشتر از 1.2 به هیچ وجه پیشنهاد نمیشه.فکر میکنم 0.8 مقدار مناسبی باشه که البته اون هم با توجه به سایز و کاربرد تصویر شما متفاوت هست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد